نوشته شده توسط : modafehagh

کلاهبردان حرفه ای در مشهد با شیوه و شگرد های عجیبی کلاهبرداری می کنند.

به گزارش رکنا، باید 2میلیون تومان برای برادرم کارت به کارت می کردم. نه حوصله داشتم که در این هوای گرم از خانه بیرون بروم و نه حال رفتن تا پای عابر بانک. برای همین با یک جست وجوی ساده در گوگل بانک عامل حساب کارتم را پیدا کردم و وارد لینک مورد نظر شدم.

اطلاعات را به طور کامل در کادرهای مشخص شده پر کردم و بعد هم دکمه ارسال را زدم. رمز دوم که برایم ارسال شد را هم در کادر مورد نظر نوشتم. ارسال اطلاعات با خطا روبه رو شده بود. تا به خودم بیایم مبلغ 10میلیون از حسابم کسر شد. سرم داشت شاخ درمی آورد. رقم کسر شده با مبلغ درج شده در صفحه بانکی همخوانی نداشت. به بانک رفتم و آنجا بود که متوجه شدم حسابم هدف فیشینگ اطلاعات قرار گرفته و سایت بانکی مورد نظر درگاه جعلی بوده است.

حسابم خالی شده بود و مانند کف دست که هیچ مویی در آن وجود ندارد، حتی یک ریال هم برایم نمانده بود.

مقالات مرتبط: هر آنچه در مورد کلاهبرداری رایانه ای باید بدانیم

فردای آن روز به پلیس فتا رفتم و موضوع را به کارشناس مربوط گزارش کردم. پرونده ای هم در این راستا تشکیل شد اما بعد از گذشت 3روز هنوز خبری از شناسایی متهمان اعلام نشده است.

روایت دوم: خریدار تلفنی دست به نقد

به شدت پول لازم بودم. تصمیم گرفتم گوشی تلفن همراهم را بفروشم برای همین عکس هایش را در سایت دیوار آگهی کردم. زمانی از انتشار آگهی فروش گوشی نگذشته بود که فردی ناشناس با من تماس گرفت و بدون اینکه تلفن همراهم را ببیند با کمی چک و چانه آن را خریداری کرد. او یک شماره حساب از من گرفت و مبلغ 6 میلیون تومان به حسابم واریز کرد. بعد هم از من خواست تا گوشی تلفن را به وسیله پیک به آدرسی در مرکز شهر برایش ارسال کنم.

3روز از این ماجرا گذشته بود که متوجه شدم حساب بانکی ام مسدود شده و بعد هم به پلیس فتا احضار شدم. با مراجعه به پلیس فتا دریافتم که اسمم در یک پرونده کلاهبرداری به عنوان متهم ثبت شده و حالا باید تاوان دهان سوخته ای را می دادم که هیچ آشی نخورده است.

پول هایی که برای فروش گوشی تلفن همراه به حسابم واریز شده بود، منشأ غیر قانونی داشت و فرد خریدار آن ها را از طریق سرقت اطلاعات حساب شاکی به کارت بانکی من انتقال داده بود.

حالا من مانده بودم و بدهی ها و ضرری که باید جبرانش می کردم. اگرچه هم من و هم شاکی پرونده از فرد کلاهبردار شکایت کردیم اما در این میان هر دو متضرر شده بودیم.

روایت سوم: گوگل هم فریب خورده است

با توجه به گشوده شدن تعداد زیادی از پرونده های فیشینک حساب های بانکی در 3روز اخیر در مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی تحقیقات گسترده ای در بستر فضایی سایبری با هدایت مستقیم سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان شکل گرفت که خوشبختانه ظابطان قضایی موفق به ردزنی و شناسایی متهمانی شدند که همگی اعضای یک باند کلاهبرداری و پول شویی هستند.

 

به گفته سرهنگ جهانشیری، در 3روز گذشته تنها 15 پرونده در مرکز این پلیس تخصصی استان تشکیل شده که بنا بر تحقیقات صورت گرفته متهمان در مجموع 100 میلیون تومان کلاهبرداری و پول شویی از طریق فیشینگ اطلاعات حساب قربانیان انجام داده اند.

فریب گوگل و بالا آمدن لینک های بانکی جعلی ترفند و شگرد جدیدی است که طبق گفته رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی، مجرمان به تازگی طعمه های خود را از طریق آن تلکه می کنند. شگرد این افراد به گونه ای است که متهمان با استفاده از ترفندهایی حرفه ای سایت جعلی بانکی خود را در سرویس جست وجوی گوگل بالا می آورند. در مقابل کاربران فضای مجازی که به دنبال سایت بانکی خود می گردند با یک جست وجوی ساده و بدون توجه به نشانی درگاه بانکی اصلی وارد بازی «فیشرها» (مجرمانی که اطلاعات بانکی شهروندان را سرقت و با آن اقدام به پول شویی و خریدهای غیرقانونی می کنند) می شوند. در این گونه پرونده ها افرادی هم هستند که هیچ نقشی در این جرائم ندارند اما از منظر قانون متهم شناخته می شوند. شهروندانی که کالاهای خود را در سایت های واسطه گر به فروش می گذارند و بدون تحقیق و احراز هویت فرد خریدار در قبال عملیات بانکی کارت به کارت، لوازم خود را در اختیار او می گذارند. سرهنگ جهانشیری با تأکید بر این موضوع که کاربران فضای مجازی باید شناخت کاملی از آن داشته باشند، بیان کرد که شهروندان برای اطلاع از سایت های مجاز بانکی می توانند به سایت پلیس فتا مراجعه کنند. همچنین مردم قبل از انجام عملیات بانکی از طریق شبکه سایبری حتما به بانک مورد نظر مراجعه و لینک بانکی را دریافت کنند.

مقالات بیشتر:بهترین متخصص زنان و زایمان تهران



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: باند کلاهبرداری در بخش مسکن که با اجاره کارت ملی افراد معتاد، ملک و زمین خرید و فروش می‌کردند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

«سرهنگ بهزاد عبدیان» روز شنبه در تشریح این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: در پی شکایت فروشندگان ملک که در معامله، سند جعلی و چک رمز دار تقلبی دریافت کرده بودند، پی گیری این پرونده در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: فروشندگانی که ملک خود را برای فروش در سایت دیوار گذاشته بودند با بی خبری در دام  معامله‌ای جعلی توسط کلاهبرداران افتادند و آنها در بانک حین نقد کردن چک، پی به جعلی بودن چکهای رمز دار دریافتی بردند و از خریداران کلاهبردار به نیروی انتظامی شکایت کردند.

مقالات مشابه:انواع کلاهبرداری در قانون

وی با بیان اینکه موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت، ادامه داد:  کلاهبرداران ملکی معامله در روزهای پنجشنبه بین ساعات ۱۱ تا ۱۲ انجام می دادند و در این پرونده چهار متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به نحوه کلاهبرداری، توضیح داد: متهمان چک رمز دار جعلی را از شخصی در تهران به مبلغ ۸۰ میلیون ریال خریداری کردند و پس از توافق با صاحب آگهی که ملک خود را در فضای مجازی قرار داده بود، آخر هفته در ساعات پایانی کار بانک، برای تنظیم سند قرار می گذاشتند.

عبدیان ادامه داد: این افراد با اجاره کارت ملی از افراد معتاد، سند ملک را به نام آنها زده و سپس ملک را با چک رمز دار تقلبی به فرد دیگری می فروختند و برای اینکه نشانی از آنها باقی نماند، درآمد حاصل از معامله ملک را به دلار تبدیل می‌کردند.

وی ادامه داد: باند کلاهبرداران پس از شناسایی، منهدم شد و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده با محوریت شناسایی و دستگیری عاملان توزیع کننده مواد مخدر، ۵۰۰ گرم تریاک از یک نفر توزیع کننده مواد مخدر در بومهن توسط ماموران کلانتری ۱۲ بومهن کشف و ضبط شد.

عبدیان گفت: یکی از ماموریت های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و متهم پرونده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری عاملان تیراندازی پردیس در کمتر از ۲ ساعت

این مقام انتظامی  از دستگیری عاملان تیراندازی طی یک عملیات هدفمند پلیسی خبر داد و اظهار داشت: شب گذشته در پی وقوع یک مورد تیراندازی در یکی از خیابان های شهر بومهن، بی درنگ تیمی ویژه از ماموران به محل اعزام شدند.

 

عبدیان ادامه داد: پس از حضور ماموران مشخص شد که سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید که مسلح به سلاح کلت کمری بودند، اقدام تیراندازی کرده و از محل متواری شدند.

وی افزود: با پیگیری های بعمل آمده، در مرحله اول هویت متهمان شناسایی، و در کمتر از ۲ ساعت محل اختفای آنان نیز مشخص شد و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، ۶ نفر از متهمان در عملیاتی ضربتی در مخفیگاه دستگیر و تعداد ۱۰ قبضه قمه نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با بیان اینکه متهمان دستگیر شده دارای سابقه شرارت هستند، توضیح داد: متهمان در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود از این اقدام هنجارشکنانه را برهم زدن نظم و آرامش و اختلافات قبلی با شاکی عنوان کردند.

عبدیان با اعلام اینکه متهمان این پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: پلیس قاطعانه و با اقتدار با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد می کند و هرگز اجازه نخواهد داد که افراد قانون گریز امنیت عمومی و آرامش جامعه را به مخاطره بیندازند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

یک وکیل دادگستری می‌گوید، براساس شرع اسلام تنها عقد ازدواجی که در آن عبارت «اَنکَحتُ و زَوَّجتُ» به کار گرفته شده، صحیح است.

آیا ازدواج آریایی وجاهت قانونی دارد؟

یک وکیل دادگستری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره وجاهت قانونی عقد آریایی گفت: به‌تازگی در دفترخانه‌های ثبت ازدواج عقدی مد شده که گفته می‌شود از رسوم ایران باستان گرفته شده است. براساس این آیین، زوجین علاوه بر ثبت عقد ازدواج سنتی، عقد آریایی را هم انجام می‌دهند، به این ترتیب که زوجین با گرفتن دست‌های یکدیگر و بیان کردن عبارت‌هایی، عقد آریایی را هم به ثبت می‌رسانند.

مقالات بیشتر:آنچه در مورد فروش مال توقیفی باید بدانیم

تحقیقات نشان داده است که عقد آریایی پدیده‌ای نوظهور است و ریشه در آیین باستان ایرانی ندارد و عقد شرعی که در حال حاضر انجام می‌شود و زوجه بعد از قرائت سه بار خطبه، پاسخ می‌دهد از رسوم زرتشتی اقتباس شده چراکه در قانون، فقه و نه در دین اسلام چنین پروسه‌ای وجود ندارد.

این وکیل دادگستری افزود: نکته قابل توجه در مورد عقد ازدواج در دین اسلام این است که زوجه خطبه را می‌خواند و زوج پاسخ می‌دهد اما ایرانی‌ها این آداب اسلام را بومی کرده‌اند. بنابراین عقد آریایی که به نظر می‌رسد اقتباس‌شده از عقد مسیحیان است، یکی از موارد از بین بردن سنت‌های ایرانی محسوب می‌شود.

همچنین طبق ماده ۱۱۶۲ قانون مدنی عقد ازدواج براساس الفاظی که دلالت صریح بر ازدواج داشته باشد، شکل می‌گیرد. لذا طبق قانون مذکور زوج و زوجه باید به‌صراحت اعلام کنند که قصد ازدواج دارند و ایجاب و قبولی مطرح شود؛ اما قانون مدنی به این نکته اشاره نکرده که این ایجاب و قبول باید به چه زبانی مطرح شود.

کشاورزی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: همچنین از نظر بسیاری از کارشناسان علم حقوق، عقد ازدواج عقدی ساده است که تشریفات خاصی ندارد. عقود تشریفاتی عقودی هستند که اگر تشریفات مدنظر قانون در مورد آنها اجرا نشود، عقد صحیح نیست. به عنوان مثال، عقد انتقال و خرید اموال غیرمنقول در زمره عقود تشریفاتی قرار دارد. بنابراین طبق قانون جمهوری اسلامی ایران زوجین با هر زبانی قصد خود را برای ازدواج اعلام کنند، عقد صحیح است. اما در این مورد باید به شرع اسلام هم مراجعه کرد چراکه ازدواج امری شرعی است.

وی در پایان یادآور شد: درواقع بسیاری از فقها تأکید می‌کنند که در عقد ازدواج باید لفظ عربی «اَنکَحتُ و زَوَّجتُ» حتماً ذکر شود چراکه درغیراین صورت عقد باطل است. درمجموع با توجه به آنچه گفته شد، بهتر است که خطبه عقد با زبان عربی خوانده شود.

نکته:

عقد آریایی در واقع باعث حلال شدن زن و شوهر نمی شود و کار کاملا تشریفاتی است و تا قبل از انجام صیغه عقد رسمی زن و شوهر به یکدیگر محرم نبوده و صرفا جنبه تشریفاتی دارد و البته که جنبه قانونی نیز در جامعه ندارد.

منبع:میگنا نیوز



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

دادستان عمومی و انقلاب فردیس از بازداشت فردی خبر داد که در پوشش مسافرکش اقدام به آزار جنسی بانوان در این شهرستان می‌کرد.

خبرگزاری تسنیم: حسین ناصرخاکی در جمع خبرنگاران در مورد دستگیری فردی متهم به اذیت و آزار جنسی بانوان در فردیس اظهار داشت: با وصول برخی گزارش‌ها به دادستانی فردیس، مبنی بر آدم ربایی و مزاحمت برای بانوان و سرقت و عنف و تهدید با چاقو توسط فردی در پوشش مسافرکش، دستور قضایی برای شناسایی و بازداشت متهم صادر شد که با اقدامات فنی و تعقیب مناسب، متهم با نام «س. م» دستگیر شد.

مطالب بیشتر:هر آنچه در مورد خرید و فروش مال مرهونه باید دانست؟

وی با بیان اینکه تاکنون سه نفر از شهروندان طرح شکایت کرده‌اند در خصوص روش این فرد که به "خفاش شب فردیس: معروف شده توضیح داد: این متهم، زنان جوان را به عنوان مسافرکش با خودروی"پراید مشکی" سوار می‌کرده و در حالی که تمام شیشه‌های خودرو پایین بوده پس از طی مسافتی، شیشه‌های دودی خودرو را بالا ‌داده و با تغییر مسیر و آدم ربایی، در نقطه خلوتی توقف می‌کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس بیان کرد : با توجه به دستکاری درب خوردو، امکان فرار برای بزه دیدگان میسر نبوده و متهم با تهدید از طریق چاقو، علاوه بر سرقت اموال بزه‌دیدگان، اقدام به تعدی جنسی نسبت به آنها می‌کرد.

ناصرخاکی با اشاره به اینکه این فرد پس از انجام نیت شیطانی خود ، بزه ‌دیدگان را رها کرده است، گفت : در این باره تاکنون سه شاکی شناسایی شده اند اما با توجه به نوع ارتکاب بزه و ادله موجود امکان وجود سایر بزه دیدگان وجود دارد.

وی از صدور دستور قضایی برای انتشار عمومی تصویر متهم بر اساس ماده 96 قانون آیین دادرسی کیفری خبر داد و گفت: افراد بزه دیده می‌توانند برای طرح شکایت با حفظ محرمانگی هویت آن ها، به دادسرای عمومی و انقلاب فردیس مراجعه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()