نوشته شده توسط : modafehagh

معاون بهداشت وزارت بهداشت مجوز تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای کسانی که ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی آنها گذشته را صادر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت طبق دستورالعملی مجوز تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای کسانی که ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی آنها گذشته را صادر کرد که متن بخشنامه بدین شرح است:

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری ارومیه

موضوع: ابلاغ مصوبات یکصد و هجدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

با سلام و احترام

به پیوست نامه شماره ۱۰۱/۸۷۲ /د مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ مشاور محترم وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی در خصوص ابلاغ مصوبات یکصد و هجدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ با تاکید بر توصیه به دریافت دوز یادآور واکسن کرونا در کلیه گروه‌های سنی واجد دریافت واکسن که بیش از شش ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن آن‌ها گذشته است و با توجه به در پیش رو بودن بازگشت حجاج بیت ا الحرام و گردهمایی عظیم اربعین حسینی و به دنبال آن بازگشایی مدارس و دانشگاهها. لازم است اهتمام ویژه به تداوم استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی و بالاخص در گروه‌های پر خطر و تقویت مراقبت بهداشتی مرزی و همکاری دستگاه‌های ذیربط در تشخیص به موقع ورود سویه‌های جدید. جهت استحضار و دستور اقدام لازم ارسال می‌گردد.

مقالات دیگر:تالار شمال تهران



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

روز نو:بازنشستگان تأمین اجتماعی خوزستان برای چندمین بار در طول یک‌ماه اخیر برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زدند.

بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان با تجمع مقابل استانداری خوزستان در اهواز خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

مقالات بیشتر:وکیل مواد مخدر در ارومیه

اجرای مصوبه شورای عالی کار، مشمولیت ماده ۶۹ و رفع تبعیض بین همکار و غیر همکار، افزایش عیدی، درمان رایگان، همسان‌سازی کامل حقوق و حذف ماده ۸۹ از جمله مطالبات این بازنشستگان است.

این بازنشستگان افزایش حقوق خود را تورم‌زا نمی‌دانند و می‌گویند: این حق ما است که براساس تورم حقوقمان افزایش پیدا کند و خواسته اضافه‌ای نداریم بلکه حق قانونی بازنشستگان است.

در سال جاری هنوز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین و اعمال نشده و اخباری مبنی بر افزایش ناچیز حقوق باعث نارضایتی بازنشستگان شده است.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

در اتفاقی عجیب یکی از نانوایی های نهاوند برای گرفتن سهمیه بیشتر آرد و یارانه کارت خوان مخصوص نانوایی را در اختیار مغازه میوه فروشی قرار داده است که به دلیل این تخلف نانوایی مذکور پلمپ شد.

به گزارش عصرهمدان، با توجه به اینکه سهمیه آرد نانوایی ها بر اساس فروش نان ثبت شده در دستگاه های کارتخوان جدید مشخص می شود، یعنی نانوایی ها هر چه بیشتر نان با کارتخوان بفروشند آرد بیشتری دریافت می کنند به همین دلیل برخی واحدهای نانوایی دست به تخلفاتی جالب می زنند.

مقالات بیشتر:وکیل کیفری ارومیه

یکی از نانوایی های سنگکی نهاوند در اقدامی عجیب دستگاه کارت خوانش را در اختیار مغازه میوه فروشی جنب نانوایی قرار داده تا تعداد تراکنش بیشتر و در نتیجه سهمیه بیشتر دریافت کند.

این رسید شب گذشته توسط یکی از همشهریان در اختیار ما قرار داده و نوشته ساعت حدود ۹ شب رفتم خیار خریدم رسیدی که به من داد نشان می داد از کارتخوان نانوایی استفاده کرد و داخل رسید نوشته بابت ۵ تا نان سنگک و این هم رسیدش است که مشاهده می کنید.

سوالی که مطرح می شود این است که کدام نانوایی این ساعت شب پخت می‌کند!!!

تخلف دیگری از یک نانوایی

یکی دیگر از همشهریان رسیدی را فرستاده و نوشته من ۱۱ عدد نان خریدم ولی مسئول نانوایی در دستگاه کارتخوان ۲۲ نان را ثبت کرد و بعد ۵ هزار تومان پول نقد به من داد تا تعداد نان بیشتر و سهمیه بیشتر دریافت کند.

مردم توجه داشته باشند دقیقا همان تعداد نانی را که خریده اند در کارتخوان ثبت کنند و اجازه ندهند متصدیان نانوایی تعداد بیشتری ثبت کنند.

نانوایی متخلف تا اطلاع ثانوی پلمپ شد

ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند در این خصوص گفت: نانوایی متخلفی که دستگاه کارتخوان خود را در مغازه دیگری قرار داده تا اطلاع ثانوی پلمپ شد.

وی اظهار داشت: استفاده از کارتخوان نانوایی در سایر مکان‌ها بجز نانوایی مربوطه، حتی در سایر نانوایی‌ها مشمول عرصه خارج از شبکه و تخلف محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به خرید نان توسط دستگاه های کارتخوان با هر نانوایی که قصد تخلف و تضییع حق مردم را داشته باشد با شدت و بدون اغماض برخورد می شود.

کاکاوند سرپرست اداره صمت نهاوند نیز گفت: مردم و نانوایان دارای کارتخوان جدید حتما خرید نان را با کارت بانکی و کارتخوان جدید انجام دهند.

وی اظهار داشت: با نصب دستگاه‌های پوز جدید برای نانوایان و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها با هدف بهبود کیفیت وکمیت نان و با توجه به فروش بیشتر توسط نانوا برابر با بهره مندی از یارانه نان پرداختی توسط دولت به نانوا، لذا از عموم مردم وهمچنین نانوایان دارای کارتخوان جدید تقاضا می شود حتما خرید نان را با کارت بانکی و کارت خوان جدید تهیه نمایند.

 

کاکاوند افزود: زمان اجرای طرح به صورت سراسری خرید نان با هر کارت بانکی قابل تهیه می باشد و همچنین استفاده ی نانوایان با توجه به تاکید بر راستی آزمایی میزان آرد مصرفی از دستگاه کارتخوان جدید ضرورت دارد.

سپرست اداره صمت نهاوند در پایان گفت: از شهروندان درخواست داریم تخلفات را گزارش کنند تا با متخلفان برخورد ثانونی شود.

مقالات دیگر:پخش لوازم پرده



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت یارانه نقدی جبرانی، منجر به بهبود وضعیت معیشتی دهک های پایین و ریشه کنی فقر مطلق خواهد شد و امنیت غذایی برای آنها ایجاد خواهد کرد. با کالابرگ الکترونیکی به معنای سهمیه بندی موافق نیستیم و با یارانه نقدی به شکل اعتبار برای خرید کالاهای اساسی موافق هستیم.

واریز یارانه جدید نقدی بحساب همه یارانه بگیران | مشمولان یارانه اعتباری تیرماه کدام خانوارها هستند؟

به گزارش سلام نو، محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره ایجاد فساد و رانت در زنجیره توزیع کالا از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: اجرای باز توزیع جدید یارانه‌ها و تخصیص یارانه به جای حلقه‌ اول به حلقه‌های میانی و نهایی موجب جلوگیری از بروز رانت و فساد و ایجاد ضایعات کالای اساسی می‌شود و زمینه‌ قاچاق را نیز از بین می برد. این شرایط باعث می شود مدیریت مصرف بهینه در کالاهای اساسی شکل بگیرد و موجب صرفه جویی در واردات شود و ما را به سمت خودکفایی سوق دهد.

مقالات بیشتر:وکیل خوب ارومیه

وی با تاکید بر اینکه با مدیریت مصرف در سال‌های بدون خشکسالی، نیاز زیادی به واردات نخواهیم داشت، گفت: من به خاطر دارم در زمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای حدود دو میلیون تن گندم صرفه جویی شد و حالا نیز پیش بینی می شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد صرفه جویی خواهد شد.

میرتاج الدینی با اشاره به تاثیر حذف ارز اختصاص یافته در بهره وری اقتصاد کشاورزی گفت: یکی از عوامل اصلی بهره‌وری استفاده بهینه از محصولات کشاورزی است تا ضایعات در چرخه‌ مصرف از بین برود. این مساله موجب بهره‌وری بیشتر در کشاورزی خواهد شد تا جایی که به تدریج به صادرکننده محصولات کشاورزی هم تبدیل می شویم. در نتیجه سیاست باز توزیع یارانه‌ها با روش جدید به بهره‌وری اقتصاد کشاورزی منجر خواهد شد.

وی انتقال عواید حاصل از حذف ارز ترجیحی را در قالب یارانه‌ نقدی مستقیم به مردم برای حفظ و افزایش قدرت خرید مردم دانست و افزود: در این شرایط نزدیک به دو سوم قدرت خرید مردم نسبت به خرید کالاهای اساسی که قبلا مشمول ارز ترجیحی بودند، افزایش پیدا می کند و می توانند مابقی یارانه را برای خرید سایر کالاها استفاده‌ کنند. این اقدام منجر به بهبود وضعیت معیشتی دهک های پایین و ریشه کنی فقر مطلق خواهد شد و امنیت غذایی را برای آنها ایجاد خواهد کرد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه یارانه‌ نقدی به یارانه‌ اعتباری تبدیل می شود، گفت: تفاوت یارانه‌ نقدی و اعتباری این است که با اعتبار یارانه نقدی کالاهای مورد نیاز خریداری می شود ولی یارانه اعتباری فقط برای خرید کالای خاص استفاده می شود.

این نماینده مجلس با تشریح راهکارهای ما به ازای ارز ۴۲۰۰ تومانی به مردم گفت: یارانه‌ نقدی، یارانه‌ اعتباری و کالابرگ الکترونیک به جای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی تعریف شده است. از کالابرگ الکترونیک هم دو نوع تعریف ارائه می شود؛ یک تعریف آن مترادف یارانه‌ اعتباری است و تعریف دیگر آن در سهمیه بندی کالاها است ولی ما در این سه بخش، یارانه‌ اعتباری را ترجیح می دهیم.

میرتاج الدینی ادامه داد: آنچه که در قانون بودجه آمده برای سهمیه بندی کالاها نیست بلکه‌ یارانه‌ آن در کارت افراد شارژ می شود و خانواده‌ها با این اعتبار کالای مورد نیاز خود را خریداری می کنند. ما با کالابرگ الکترونیکی به معنای سهمیه بندی موافق نیستیم و این اقدام در شرایطی باید رخ دهد که کمبود و محدودیت کالا داشته باشیم اما وقتی با کمبود کالا روبه‌رو نیستیم لزومی ندارد که سهمیه بندی انجام شود. کما اینکه بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مرغ و تخم مرغ به اندازه‌ کافی در بازار توزیع شد و قیمت آن از قیمت مصوب حذف ارز ترجیحی هم پایین تر آمد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه بهتر است یارانه‌ اعتباری در کارت افراد شارژ شود، گفت: ما از لفظ یارانه‌ نقدی استفاده نمی کنیم به این دلیل که یارانه‌ اعتباری صرفا برای خرید کالا استفاده می شود که باعث ایجاد امنیت غذایی در خانواده‌ها می شود و از این طریق امکان برداشت پول نقدی وجود ندارد و کالای خاصی را سهمیه بندی نمی کند. افراد به راحتی در فروشگاهها کالای خود را بدون هیچ محدودیتی خریداری می کنند و انتخاب خرید در دست مردم است که این روش، بهترین راهکار است. اگرچه فعلا یارانه‌ نقدی پرداخت می شود اما در آینده‌ سازوکار یارانه‌ اعتباری ایجاد و زمینه‌ اجرای آن فراهم می شود. /  اقتصادآنلاین

مقالات دیگر:هزینه آسایشگاه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

هیات دولت نحوه افزایش حقوق کارگران بازنشسته را تصویب و ابلاغ کرد. براساس این مصوبه حداقل مستمری به اندازه ۵۷ درصد و مستمری سایر سطوح به میزان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش سلام نو، بالاخره هیات دولت افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی را تصویب کرد.

براساس مواد۹۶ و۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

مقالات بیشتر:وکیل کلاهبرداری در ارومیه

وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۹ اسفند۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید.

براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد:

در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان ، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین‌اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷ ممیز ۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد. در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. نیز به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

جزئیات افزایش ۱۰ تا ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از خرداد / پرداخت معوقات ۲ماهه در تیر و مرداد

حجت‌الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش مستمریِ مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد. وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان در ماه رسید.

وی تصریح کرد: در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کارافتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان کمتر نباشد. در رابطه با مستمری از کارافتادگان جزئی و نیز سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

عبدالملکی ادامه داد: با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱(مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. همچنین به منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان(تا سقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به زمان افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، گفت: با توجه به تصویب مصوبه در هیئت وزیران، افزایش حقوق بازنشستگان از خرداد ماه انجام خواهد شد ضمن اینکه مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز در ماه‌های تیر و مرداد واریز می شود.

وزیر رفاه ادامه داد: سیاست دولت مردمی، افزایش رفاه با رویکرد عدالت است و این در حالیست که افزایش صورت گرفته برای حقوق بازنشستگان و کارگران با رقم ۵۷.۴ درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان بی نظیر است.

عبدالملکی افزود: در همین ارتباط حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری کمتر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در خصوص سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز در سال جاری افزایش ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

وزیر رفاه گفت: بر همین اساس بازنشستگانی که در سال گذشته ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافتی داشته اند با افزایش صورت گرفته این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۶ میلیون تومان خواهد رسید و در واقع ۲ میلیون و  ۳۰۰ هزار تومان به حقوق‌ها آنها اضافه خواهد شد.

عبدالملکی تصریح کرد:همچنین بازنشستگانی که دریافتی آنها ۹ میلیون تومان بوده با ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و  بازنشستگانی که دریافتی ۱۱ میلیون تومان دریافتی در سال ۱۴۰۰ داشته‌اند با افزایش ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

مقالات دیگر:محضر عقد غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

 

 

بیماری تب کریمه کنگو همه ساله در فصل بهار و تابستان همزمان با فعالیت کنه‌ها به اوج می‌رسد و از طریق تماس مستقیم انسان با لاشه، ترشحات و نقاط آلوده دام قابل انتقال است.

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنابر آخرین آمار ۹ نفر به بیماری ویروسی تب کریمه کنگو مبتلا شدند.

مقالات بیشتر:تقسیم ترکه

آقای سید محمد آقامیری گفت: بنابر آخرین آمار ۹ نفر مبتلا به بیماری ویروسی خونریزی دهنده تب کریمه کنگو شدند که متاسفانه یک نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده است.

به گفته او، بیماری تب کریمه کنگو همه ساله در فصل بهار و تابستان همزمان با فعالیت کنه‌ها به اوج می‌رسد و از طریق تماس مستقیم انسان با لاشه، ترشحات و نقاط آلوده دام قابل انتقال است.

آقامیری می‌گوید، به افراد توصیه می‌شود که گوشت تازه‌ای که در مراکز خارج از کشتارگاه کشتار می‌شود حتما تا ۲۴ ساعت و جگر را تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری کنند که خطر ابتلا به این ویروس را کاهش می‌دهد، همچنین افراد از مصرف جگر و گوشت خام یا آبدار پرهیز کنند. در خصوص کشتار لاشه در کشتارگاه جز شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی است که گوشت ۲۴ ساعت در پیشسرد نگه داری شود.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: دامداران از جدا کردن و له کردن کنه روی بدن دام پرهیز کنند، چرا که به سبب احتمال له شدگی امکان انتقال وجود دارد و در صورت رویت نسبت به سم‌پاشی اسطبل و دام اقدام کنند.

بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو اولین بار در شبه جزیره کنگو در سال ۱۹۹۴ با ابتلای حدود ۲۰۰ نفر از مردم آنجا کشف شد که به سبب عدم علایم بالینی در دام قابل انتقال از دام به دام دیگر یا حتی دام به انسان است.

سم‌پاشی اسطبل و بدن دام جز شیوه نامه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی برای حذف کنه است و این کنه در زنجیره غذایی نقشی ندارد و افراد در صورت علایم همانند سایر بیماری‌های مشابه به پزشک مراجعه کنند چرا که بیماری قابل پیشگیری، کنترل و درمان است و در صورت سیستم ایمنی ضعیف منجر به فوت می‌شود.

مقالات دیگر:خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

زالی گفت: ۱۳ میلیون جوان مجرد در کشور داریم و یک سوم بانوان ایرانی یا ازدواج نکرده یا بدون فرزند و یا صاحب تنها یک فرزند هستند.

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از سال ۹۵ تا ۹۹ کم‌ترین نرخ موالید را شاهد بوده و این موضوع ضربه بدی به ساختار جمعیت کشور می‌زند.

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از سال ۹۵ تا ۹۹ کم‌ترین نرخ موالید را شاهد بوده این موضوع ضربه بدی به ساختار جمعیت کشور می‌زند. از سال ۸۶ تا به امروز در یک مسیر کاهش نرخ موالید حرکت می‌کنیم.

مقالات بیشتر:دادخواست حجر

او اعلام کرد که بحث جمعیت و حرکت به سمت سالمندی یک سونامی و بحران جدی است و اختلال در تعادل جمعیت ایرانی به چشم می‌خورد.

زالی افزود: باید ساختار جمعیتی کشور را باز سازی کنیم. کشور در میانه پنجره جمعیتی برای افزایش جمعیت قرار داربم و فرصت زیادی برای استفاده از این پنجره جمعیتی نداریم. رشد سالمندی دارای نرخ بالایی است و هم اکنون در فاز دوم سالمندیرقرار گرفته ایم. کشورهای اروپایی در زمان طولانی تری در این فاز قرار گرفته اند.

زالی گفت: ۱۳ میلیون جوان مجرد در کشور داریم و یک سوم بانوان ایرانی یا ازدواج نکرده یا بدون فرزند و یا صاحب تنها یک فرزند هستند. ۲/۴ تا ۲/۵ سال سن ازدواج افزایش پیدا کرده است و متوسط فاصله بین ازدواج تا تولد فرزند اول در حدود پنج سال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر خانمی تا سن ۴۵ سالگی ازدواج نکند دچار تجرد قطعی شده است و این آمار در حال افزایش است. امید به زندگی در بین بانوان ۲/۵ سال بیشتر از آقایان است و سالمندی بانوان موضوع مهمی است.

او می‌گوید که از ۱۳ میلیون مجرد در حدود پنج میلیون نفر از این افراد بانوان هستند. ۵۵درصد از بانوان مطلقه ازدواج نمی‌کنند.

مقالات دیگر:بسته پذیرایی مراسم ختم



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

رادیو گفت و گو:محمدمهدی ناصحی با اشاره به ثبت نام رایگان بیش از پنج میلیون نفر از دهک های اول تا سوم جمعیت در بیمه سلامت گفت: دیگر دهک های جمعیتی می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت و یا پیشخوان دولت اقدام به فعال کردن بیمه خود کنند.

به گزارش جهانی پرس، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص ایرادات بیمه سلامت و سردرگمی بیمه شدگان با دکتر محمد مهدی ناصحی رئیس سازمان بیمه سلامت کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمدمهدی ناصحی با بیان اینکه پنج صندوق بیمه ای شامل کارکنان دولت، صندوق بیمه همگانی، بیمه روستاییان و سایر اقشار و بیمه ایرانیان وجود دارد گفت: بستگی به نوع صندوق، ارائه خدمت و تمدید مهلت بیمه متفاوت است.

مقالات بیشتر:وکیل آذربایجان غربی

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت دهک های یک تا سه کشور تحت پوشش بیمه سلامت اظهار کرد: برای این افراد به صورت خودکار، رایگان و بدون نیاز به حضور فیزیکی، بیمه فعال شده است اما برای دهک های بالاتر که بر اساس قانون باید ارزیابی وسع شوند، باید در سامانه بیمه سلامت یا پیشخوان های دولت مراجعه کنند تا پس از ارزیابی وسع آنها، بیمه سلامت شان تمدید می شود.

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور درباره هزینه بیمه شدن افراد دهک های چهار تا ده بیان کرد: این افراد باید ده درصد حق بیمه سلامت خود را پرداخت کنند تا بیمه آنها فعال شود. مبلغ کل بیمه برای یک سال دهک چهارم یک میلیون و ۴۰ هزار تومان است که ۱۰ درصد آن باید پرداخت شود. دهک پنج و ششم ۲۵ درصد، هفت و هشت ۵۰ درصد است.

وی از اطلاع رسانی گسترده برای ثبت نام بیمه سلامت گفت و عنوان کرد: به همه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دهک های اول تا سوم پیامک دادیم و برنامه ریزی کرده ایم برای دهک های بالاتر نیز برنامه ریزی کرده ایم که به صورت پیامک مردم را راهنمایی و مطلع کنیم.

ناصحی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره خدمات بیمه سلامت کشور توضیح داد و تاکید کرد: اگر هموطنان عزیز کشور بیمه ندارند به پیشخوان دولت یا سامانه سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند. این بیمه قطعا به نفع مردم خواهد بود زیرا حداقل ۹۰ درصد هزینه در بخش دولتی را برای بستری و ۷۰ درصد برای درمان سرپایی پرداخت می کنیم. اگر ساماندهی ارز دارو اتفاق بیافتد، قطعا بیمه ها با توجه به سامانه های الکترونیکی که در اختیار دارند، خیلی راحت افراد را تحت پوشش قرار می دهند.

وی افزود: روز به روز هزینه های زیادی در حوزه سلامت در تمام دنیا از جمله ایران در حال اضافه شدن است. بیمه سلامت با دریافت اطلاعات دقیق از مردم راهکارهایی برای پوشش این هزینه ها خواهد یافت زیرا آمار مربوط به مصرف دارو در سامانه های مرتبط فعال می شود و می توانیم سیاست درستی را از جهت توزیع منابع در کشور داشته باشیم.

رئیس سازمان بیمه سلامت کشور ضمن اشاره مجدد به راه های فعال کردن بیمه سلامت برای مردم گفت: از طریق سامانه یا حضور در پیشخوان های دولت امکان ثبت نام وجود دارد. همچنین تلفن ۱۶۶۶ برای راهنمایی مردم وجود دارد.

مقالات دیگر:پخش عمده پارچه



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

خلیج فارس: حتما خبر «تعطیلی رشته ریاضی برخی دبیرستان‌ها به دلیل عدم تقاضا» را شنیده‌اید، خبری که آماری هم به آن ضمیمه‌شده است: «کمتر از ۱۵ درصد دانش آموزان متوسطه دوم، رشته‌ ریاضی را انتخاب می‌کنند» اما کاهش کمی و کیفی دانش‌آموزان این رشته، باتوجه به آنکه در زمره علوم پایه قرار دارد، قطار پیشرفت و توسعه کشور را به مخاطره می‌اندازد.

نکته بعدی، برهم خوردن توازن رشته‌ای است که به‌عنوان زنگ هشداری از سوی کارشناسان به صدا درآمده و آمار ثبت‌نام‌کنندگان در کنکور امسال، عدم توازن و تراکم بیش‌ازاندازه در رشته تجربی را تایید می‌کند. امسال فقط۱۰ درصد دانش‌آموزان در کنکور ریاضی شرکت می‌کنند، درحالی‌که این رقم برای رشته تجربی ۳۹ درصد است.

آمار اعلامی در یک دهه قبل، با آنچه اکنون ارائه‌شده متفاوت است و براین اساس ۲۵ درصد دانش‌آموزان در رشته ریاضی و ۴۲ درصد در رشته تجربی ثبت‌نام کرده‌بودند. اما چرا رشته تجربی مورد استقبال قرارگرفته است؟ رشته‌ای که تا چندی پیش عمدتا برای دختران جذاب بود و حالا در کمال ناباوری، پسران هم به آن تمایل زیادی نشان می‌دهند.

مقالات بیشتر:وکیل ارتشا در ارومیه

در این رابطه فرضیات زیادی مطرح است که عباس فرجی- کارشناس مشاوره در آموزش‌وپرورش تأکید می‌کند هرکدام این فرضیات دلایل خاص خود رادارند، به‌عنوان‌مثال شغل پزشکی فی‌نفسه جذاب است و اغلب دانش‌آموزانی که به رشته تجربی می‌روند خود را با روپوش سفید یا در اتاق عمل می‌بینند. فرضیه دومی که می‌توان متصور شد پول است که با توجه به شرایط اقتصادی، پول‌سازی این رشته برای دانش آموزان و والدین اهمیت دارد. حال‌آنکه دانشگاه‌ها، این‌همه ظرفیت برای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی را در اختیار ندارند و آیا با فرض بر اینکه بسیاری از دانش‌آموزان در رشته پزشکی تحصیل کنند، جامعه به این‌همه پزشک نیاز دارد؟

فرجی از سیاست‌های اشتباه در آموزش‌وپرورش می‌گوید که اوضاع را روزبه‌روز بدتر کرده است و اگر همین روال ادامه یابد، سایر رشته‌ها با صندلی خالی مواجه خواهند شد.

پرسش مهم این است که چه فردی مسبب این عدم توازن بوده است؟ آیا اولیاء و دانش آموزان قدرت بر هم زدن توازن رشته‌ای را داشته‌اند؟ عباس فرجی، این فرض را بسیار کمرنگ می‌بیند ولی بی‌تأثیر نمی‌داند: «ازاین‌جهت می‌گویم کمرنگ است که هدایت دانش‌آموزان و برگه‌های آن‌ها همیشه توسط آموزش‌وپرورش تنظیم و در اختیار اولیاء و دانش‌آموزان قرار داده‌شده است و دانش آموزان فقط در انتخاب گزینه‌ها مخیر هستند نه بیشتر یعنی اگر این برگه‌ها کارشناسی و انتخاب رشته بر اساس یک الگوی برنامه‌ریزی‌شده طراحی می‌شد چه‌بسا هم‌اکنون درگیر چنین دردسرهایی نمی‌شدیم.»

به ‌رشته ریاضی بها نمی‌دهند

بدین طریق می‌توان سرچشمه اصلی اشکال را در آموزش‌وپرورش جستجو کرد، پروفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده- چهره ماندگار ریاضیات ایران نیز دلیل اینکه ریاضیات به چنین حال‌وروزی افتاده را آموزش‌وپرورش و دانشگاه و جامعه‌ای می‌داند که به آن بها نمی‌دهد؛ به فارغ‌التحصیلان ریاضی توجه نمی‌شود و بر اهمیت ریاضی تأکید نمی‌شود وگرنه ریاضی در تمام دنیا هم در دوران مدرسه و هم دانشگاه جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

چهره ماندگار ریاضیات ایران بر این باور است که کم‌کاری از سوی آموزش‌وپرورش و وزارتخانه‌ها است وگرنه کم‌کاری از دانش‌آموزان نیست. او البته محیط خانواده را نیز بی‌تأثیر نمی‌داند؛ چراکه والدین برای فرزندان خود نگران‌اند و به فکر آینده شغلی آن‌ها هستند. وقتی خانواده‌ها می‌بینند که فارغ‌التحصیلان ریاضی امکانات شغلی ندارند اما در رشته‌های دیگر ازجمله پزشکی وضعیت خوب است، طبیعی است فرزندان خود را تشویق کنند که به سمت ریاضی نروند.

مقالات دیگر:آموزشگاه تار غرب تهران

منبع: خبرآنلاین



:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

جمعه شب در پی گزارش یک فقره مرگ مشکوک در بیمارستان شهر خاش بلافاصله تیمی از پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.

به گزارش سلام نو به نقل از منیبان، سرهنگ ابراهیم کوچک زایی -فرمانده انتظامی شهرستان خاش - در تشریح جزئیات این جنایت هولناک گفت: نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد خانمی حدود ۱۶ ساله اهل روستایی از توابع بخش «پشتکوه» با آثار ضرب و شتم و کبودی در سر و صورت به بیمارستان منتقل شده اما ساعتی بعد جان باخته است. از آنجا که آثار مسمومیت نیز در بدن وی مشاهده می‌شد بلافاصله تحقیقات برای افشای راز این جنایت آغاز شد.

مقالات بیشتر:وکیل کلاهبرداری در ارومیه

در بررسی‌های میدانی در روستای محل حادثه مشخص شد مقتول با شوهرش که پسر عمه‌اش است اختلافات شدیدی داشته‌اند که کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در کمتر از پنج ساعت از وقوع این جنایت، متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش عنوان کرد: متهم به قتل که جوانی ۱۸ ساله و کارگر یک گلخانه در شهرستان خاش است در بازجویی‌های اولیه اعلام داشت کمتر از ۶ ماه از زندگی مشترک آنها نگذشته و در پی اختلافات شدیدی که داشتند در روز حادثه پس از مسموم کردن مقتول با سموم کشاورزی با دستانش او را خفه کرده است.

مقالات دیگر:شیشه بری جردن



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: در اتباع خارجی مواردی از ابتلا حتی در گروه سنی بالاتر از ۲۰ سال هم داریم که این افراد هم عمدتا سابقه واکسیناسیون علیه سرخک را نداشتند

شناسایی ۹۸ بیمار مبتلا به سرخک در ایران / ضرورت واکسیناسیون کودکان علیه سرخک در ۱۲ و ۱۸ ماهگی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر محسن زهرایی، با اشاره به اینکه بیماری سرخک در یک نقطه محدود نخواهد ماند، گفت: این بیماری بسیار مسری است و به راحتی به افراد بویژه کسانی که ایمن نباشند، منتقل می‌شود. از ابتدای سال جاری میلادی یعنی از اوایل دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون ۹۸ بیمار مبتلا به سرخک شناسایی کردیم که ۲۸ نفر ایرانی، ۶۶ نفر افغانستانی و چهار نفر پاکستانی بودند. این تعداد بیمار با بررسی بیش از ۳۰۰۰ مورد مشکوک به بیماری در سراسر کشور شناسایی شدند. این افراد از استان‌های مختلف کشور شناسایی شدند و اکثر استان‌ها یک مورد یا بیش از یک مورد مبتلا را داشتند.

واکسن‌نزده‌ها؛ عمده مبتلایان سرخک در کشور

وی با بیان اینکه این حجم بالای موارد ابتلا عمدتا در گروه سنی زیر ۱۰ سال بویژه در گروه سنی زیر ۵ سال هستند، افزود: در واقع بچه‌های زیر ۱۲ ماه که هنوز به سن واکسن نرسیدند و بعد در گروه سنی یک تا ۵ سال مبتلایانی هستند که عمدتا واکسن دریافت نکردند.

ابتلا به سرخک در اتباع خارجی بالاتر از ۲۰ سال

وی افزود: در اتباع خارجی مواردی از ابتلا حتی در گروه سنی بالاتر از ۲۰ سال هم داریم که این افراد هم عمدتا سابقه واکسیناسیون علیه سرخک را نداشتند. خوشبختانه طی مدت زمان ذکر شده (از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون) موارد سرخکی که منجر به فوت شده باشد، نداشته‌ایم.

مقالات بیشتر:وکیل ارومیه

تدارک واکسیناسیون سریع اتباع خارجی

اولویت اول با اتباع تازه‌وارد

او درباره برنامه تکمیلی واکسیناسیون سرخک در کشور، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که واکسیناسیون وسیع‌تری برای اتباع خارجی انجام دهیم که انجام این کار نیازمند برنامه‌ریزی و شناسایی گروه‌های هدف و محل استقرار آنها است تا با تامین واکسن مورد نیاز، این برنامه آغاز شود. فعلا به شکل محدود این کار برای کانون‌های زندگی اتباع خارجی بویژه‌ آنهایی که جدید وارد کشور می‌شوند در حال انجام است و اولویت اول ما این تازه‌واردان هستند.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: طی یک ماه آینده که شرایط بهتر باشد این برنامه وسعت خواهد گرفت و احتمالا در تمامی مبادی مرزی جنوب شرقی اتباع خارجی را تحت واکسیناسیون قرار دهیم تا این اطلاعات ثبت و ضبط شده و در سابقه افراد بماند. در این برنامه اگر فرد در بدو ورود به کشورمان مدرک معتبری برای سابقه واکسن خود نداشته باشد، می‌بایست واکسن سرخک دریافت کند.

 

ضرورت واکسیناسیون کودکان علیه سرخک در ۱۲ و ۱۸ ماهگی

وی افزود: سرخک بیماری است که اگر خانواده‌ها به واکسیناسیون کودکان‌شان دقت کافی کنند و دو نوبت واکسن را در زمان مقرر ۱۲ و ۱۸ ماهگی به آنها تزریق کنند، جای نگرانی نخواهد داشت. درست است که مواردی داریم که درصد کمی از افرادی که قبلا واکسن زدند در مواجهه‌ بالا با فرد مبتلای شدید به سرخک، ‌ امکان ابتلا به این بیماری را دارند، اما این موضوع غیرشایع است و اگر هم مبتلا شوند، خفیف خواهد بود. در کل افرادی که دو نوبت واکسن بزنند دیگر نباید نگران ابتلا به سرخک باشند.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ادامه داد: بنابراین از خانواده‌ها می‌خواهیم اگر کودک زیر ۵ سالی دارند که می‌دانند واکسن دریافت نکرده است، حتما نسبت به واکسیناسیون فرزندشان اقدام کنند.

زهرایی تاکید کرد: مشکلی که اکنون در کشور افغانستان بر مبنای مستندات سازمان‌های بهداشتی بین‌المللی وجود دارد، کمبود نیروی انسانی و کمبود منابع مالی است. بسیاری از افراد شاغل در حوزه بهداشت این کشورها که پرداختی‌هایشان از نهادهای بین‌المللی بوده است و این نهادها با توجه به سر کار آمدن دولت جدید طالبان پرداخت‌های خود را قطع کرده‌اند، در نتیجه نیروهای کار مشاغل خود را ترک کردند و خیلی از مراکز درمانی در این کشور با کمبود نیرو مواجه هستند که به دنبال آن واکسیناسیون و دریافت سایر خدمات درمانی به مشکل خورده است. دسترسی نادرست افراد به مواد غذایی و سوء تغذیه نیز مشکل دیگر این کشور است که این سوء تغذیه سبب می‌شود بیماری‌هایی از جمله سرخک حتی در فرم‌های شدید خود را بیشتر نشان دهند. بر این اساس کمبود واکسن مشکل اصلی این کشورها نیست و برنامه‌ریزی اجرای آن اشکال دارد.

او درباره برنامه واکسیناسیون سرخک کشور پاکستان نیز گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار بود یک برنامه واکسیناسیون بزرگ کشوری در آبان‌ماه گذشته در این کشور انجام شود تا جمعیت زیادی از بچه‌ها واکسینه شوند، اما به نظر می‌رسد این برنامه نتوانسته با پوشش کامل انجام شود و هدف قطع همه‌گیری سرخک را شاهد نیستیم. از سوی دیگر در افغانستان هم قرار بود اواخر اسفندماه عملیات واکسیناسیون در ۴۷ شهرستان انجام شود که به نظر می‌رسد این عملیات هم نتوانسته به موفقیت برسد. با اتمام ماه مبارک رمضان قرار است این عملیات مجددا از سر گرفته شود و امیدواریم کشورهای همسایه بتوانند به سرعت برنامه واکسیناسیون سرخک را گسترش دهند تا جلوی انتشار بیماری گرفته شود.

مقالات دیگر:فینگر فرود غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

آموزش و پرورش هرمزگان نسبت به انتشار خبری در خصوص مرگ یک دانش آموز مینابی در مدرسه واکنش نشان داد.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ارومیه

به گزارش پایگاه 598، در اطلاعیه آموزش و پرورش هرمزگان آمده است:

"پیرو انتشار خبری در رسانه های جمعی در خصوص مرگ یک دانش آموز مینابی در مدرسه، به استحضار می رساند خبر یاد شده برابر این روایت صحت ندارد. گزارش میدانی کارشناسان ذیربط حاکیست، این رخداد تلخ در مسیر مدرسه به خانه اتفاق افتاده که مراتب در دست بررسی و تحقیقات است. اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با ابراز تاسف و تسلیت به خانواده و بستگان این دانش آموز عزیز، به اطلاع می رساند، موضوع با حساسیت لازم از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است."

مقالات دیگر:خدمات مجالس ختم تهران



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

رقم این جریمه بالا نیست، اما این تخلف بسیار حادثه ساز بوده و ممکن است منجر به تصادفات شدید رانندگی شود.

به گزارش گروه اجتماعی یکتا، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از جریمه خودروهای تعقیب کننده آمبولانس‌ها در معابر خبر داد.

آذرماه سال گذشته بود که یحیی صالح طبری، رییس اورژانس تهران از تجهیز آمبولانس‌های پایتخت به دوربین پلاک خوان برای برخورد با افرادی که به آمبولانس‌ها راه نداده یا اقدام به حرکت در پشت سر آمبولانس‌ها می‌کنند، خبر داد. او گفته بود که «می‌خواهیم با پلیس راهور هماهنگ باشیم تا با خودروهایی که از عقب به دنبال اورژانس راه می‌افتند و با خودروهایی که می‌توانند، اما از جلو به آمبولانس راه نمی‌دهند، برخورد شود.» رییس اورژانس تهران همچنین گفته بود که طبق برنامه‌ریزی انجام شده این موضوع تا سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد.

حالا با آغاز سال ۱۴۰۱ به نظر می‌رسد که پلیس به دنبال اجرایی کردن این طرح است، طرحی که بر اساس آن حداقل تعقیب کنندگان آمبولانس‌ها مشمول یکسری جرائم می‌شوند. سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرده است.

مقالات بیشتر:تصرف عدوانی

او با بیان اینکه حرکت در پوشش یا تعقیب خودروهای امدادی ممنوع است، می‌گوید: برابر مقررات چنین رفتاری تخلف محسوب شده و جریمه ۳۰ هزار تومانی برای خودروی متخلف درپی خواهد داشت. البته رقم این جریمه بالا نیست، اما این تخلف بسیار حادثه ساز بوده و ممکن است منجر به تصادفات شدید رانندگی شود. چرا که با توجه به ابعاد آمبولانس امکان دیدن مسیر از سوی راننده خودرویی که در تعقیب آمبولانس است وجود ندارد و در صورت ترمز ناگهانی آمبولانس احتمال وقوع تصادف و حتی تصادف زنجیره‌ای نیز افزایش پیدا می‌کند.

جهانی همچنین از احتمال جریمه خودروهای متخلف به دلیل سرعت غیرمجاز نیز خبر داده و می‌افزاید: سقف سرعت مجاز برای آمبولانس‌ها و خودروهای امدادی با خودروهای سواری در معابر متفاوت است. از این رو ممکن است مثلا خودرویی اقدام به حرکت در پشت آمبولانس کند و آمبولانس در مسیری که سقف سرعت آن ۶۰ کیلومتر بر ساعت است، با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. در این شرایط علاوه بر جریمه ۳۰ هزار تومانی مذکور، جریمه سرعت غیرمجاز و نمره منفی نیز برای متخلف ثبت خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی درباره درخواست اورژانس برای برخورد با این تخلفات نیز ادامه می‌دهد: بناشد با توجه به درخواست اورژانس دوربین‌هایی پشت سر آمبولانس‌ها نصب شود که به نظر می‌رسد اقداماتی در این خصوص از سوی این سازمان انجام شده است. این دوربین‌ها پلاک خودروهای متخلف را ثبت کرده و سپس در اختیار پلیس قرار گرفته و با خودروهای متخلف برخورد می‌شود.

جهانی همچنین ایجاد چنین سامانه‌ای را به دیگر دستگاه‌های امدادی نیز توصیه کرده و می‌گوید: مشابه این مشکل در مورد خودروهای آتش‌نشانی، خودروهای سازمان امدادونجات و ... نیز وجود دارد. به همین دلیل نیز به این دستگاه‌ها نیز پیشنهاد می‌کنیم که این سامانه را راه‌اندازی و نصب کنند و پلیس نیز آمادگی همکاری با آنان را دارد.

 

او به رانندگان نیز توصیه کرد که قوانین و مقررات را رعایت کنند و اظهار می‌کند: چنین رفتاری ممکن است نهایتا پنج تا ۱۰ دقیقه رانندگان را زودتر به مقصد برساند، اما حوادث جبران ناپذیر زیادی ممکن است در پی آن رخ دهد که تصادف رانندگی از جمله این موارد است.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

گاهی خیلی شتاب‌زده تصمیم‌گیری می‌شود و به همین منوال تصمیمات هم شتابزده اجرا می‌شود. ما می‌توانیم مدارس را بازگشایی کنیم ولی به عنوان مثال چه اجباری وجود دارد که کلاس‌های کنکور و امثال آن هم حضوری برگزار شود؟

آثار تعطیلات نوروزی بر روند شیوع کرونا چه زمانی مشخص می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر محمد وجگانی، با اشاره به اینکه هنوز گزارش مستندی از تاثیر تعطیلات بر روند بیماری کرونا در کشور ارائه نشده است، گفت: روز دوشنبه در جلسه کمیته ملی واکسیناسیون کرونا نکته ویژه‌ای از شعله‌ور شدن کرونا در کشور گزارش نشده است لذا تصور می‌کنم بهتر باشد که یک تا دو هفته آینده را منتظر بمانیم و اگر حادثه‌ای رخ ندهد، مشخص می‌شود تعطیلات نوروزی را به سلامت گذراندیم.

وی افزود: در مورد پیش‌بینی اینکه موج هفتم کرونا به وقوع خواهد پیوست یا خیر و این که وقوع احتمالی آنچه زمانی است به کمی زمان نیاز داریم تا اطلاعات دقیق‌تر باشد.

او با اشاره به اینکه حدود ۷۵ درصد جمعیت ایران در مجموع واکسینه شده‌اند، بیان کرد: میزان تزریق دز اول بیش از ۸۰ درصد و تزریق دز دوم بیش از ۶۳ درصد است. در میان کشورهایی که واکسیناسیون انجام دادند،‌ ایران جزو کشورهای خوب و اول از نظر پوشش واکسیناسیون محسوب می‌شود. تاکنون ۶۴ درصد مردم جهان واکسن تزریق کردند و ۱۱.۳ میلیارد دز واکسن در دنیا مصرف شده است. روزانه ۱۹ میلیون دز واکسن در دنیا تزریق می‌شود. این درحالی است که در کشورهای فقیر حدود ۱۴.۵ درصد جمعیت واکسن زدند. ایران در این زمینه شرایط مناسبی دارد.

مقالات بیشتر:وکیل خوب در ارومیه

دبیر بورد ایمنی شناسی کمیته علمی کرونا در ادامه صحبت‌هایش با انتقاد از اینکه پروتکل‌های بهداشتی به درستی در کشور اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه سهل‌انگاری در این زمینه وجود دارد و فاصله گذاری فیزیکی در اجتماعات به درستی رعایت نمی‌شود و همین سبب می‌شود منتظر باشیم که ایامی که در تعطیلات گذشت سبب نگرانی و حادثه نشود.

وی دباره سویه در گردش کرونا در ایران،‌ اظهار کرد: سویه غالب در گردش در ایران گونه BA۱ بوده است و تعداد کمی BA۲ هم داشتیم.

وجگانی درخصوص بازگشایی مدارس بدون دو پیش شرط تزریق واکسن و حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی، ادامه داد: گاهی خیلی شتاب‌زده تصمیم‌گیری می‌شود و به همین منوال تصمیمات هم شتابزده اجرا می‌شود. ما می‌توانیم مدارس را بازگشایی کنیم ولی به عنوان مثال چه اجباری وجود دارد که کلاس‌های کنکور و امثال آن هم حضوری برگزار شود؟ قطعا و مسلما تصمیمات می‌توانند پلکانی و با تامل اجرا شود و ما امیدوایم این عملکرد مشکل ایجاد نکند. درحال حاضر شدت و آسیب‌زایی کووید19 در سطح دنیا کاهش یافته است و امید می‌رود که بیماری از حالت پاندمیک خارج شده و به حالت اندمیک برسد.

وی در خاتمه تاکید کرد: مردم شریف باید مراعات شرایط را داشته باشند و استفاده از ماسک را همچنان یک ضرورت بدانند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند. نمی‌توانیم بگوییم دورهمی برگزار نکنید اما از مردم می‌خواهیم در این شب‌های عزیز اگر علائم بیماری را دارند از حضور در مهمانی‌های افطاری خودداری کنند. در صورت حضور در مهمانی فاصله‌گذاری را حفظ کنند و از در آغوش کشیدن و رو بوسی خودداری کنند.

مقالات دیگر:دفتر ازدواج سعادت آباد



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

متاهلان بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند کارت معافیت سربازی دریافت می‌کنندنمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که مشمولان متاهل بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند کارت معافیت سربازی دریافت کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱، بندالحاقی ۳ تبصره ۱۰ را تصویب کردند.

مقالات بیشتر:وکیل مواد مخدر در ارومیه

طبق این مصوبه، با رعایت اصل یکصد و دهم(۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به صورت رایگان معاف می شوند.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش درآمدی این بند، اختیار خرید سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور را به ستاد کل نیروهای مسلح دادند.

منبع: ایسنا

مقالات دیگر:برگزاری مراسم ختم



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

اصفهان , (اخبار رسمی): فرصت ۵ دقیقه‌ای که برای خواندن این متن می گذارید برای همیشه نگرش شما را در راستای دستیابی به روشهای موفقیت در پرونده متحول خواهد کرد. پس هم اکنون قدم به قدم این ۷ نکته را به کار ببندید تا درصد پیروزی شما در پرونده حقوقی کیفری، خانوادگی و مواد مخدر افزایش یابد.

بله درست خواندید ما قرار نیست به شما (( ماهی )) بدهیم ،ما می خواهیم به شما (( ماهیگیری )) یاد بدهیم اما چطور؟ در ادامه خواهید دانست  لیست ۷ ترفند وکالتی که هیچ وکیلی به شما نمی‌گوید توسط بهترین وکیل اصفهان به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد، اگر قرار باشد که شما بدون فراگیری رموز موفقیت فقط در پرونده ای خاص پیروز شوید، همانند دادن یک ماهی به شماست ولی اگر شما به درستی با استدلالات و نکات ریز وکالتی آشنا شوید و اصول پیروزی در پرونده را فرا گیرید همانند یاد دادن فن ماهیگیری برای همیشه به شماست.

مقالات بیشتر:وکیل حقوقی ارومیه

 فرصت ۵ دقیقه‌ای که برای خواندن این متن می گذارید برای همیشه نگرش شما را در راستای دستیابی به روشهای موفقیت در پرونده متحول خواهد کرد. پس هم اکنون قدم به قدم این ۷ نکته را به کار ببندید تا درصد پیروزی شما در پرونده حقوقی کیفری، خانوادگی و مواد مخدر افزایش یابد.

نکته اول: مشاوره حقوقی رایگان با وکیل اصفهان را جدی بگیرید.

از این مهم غافل نشوید که وقتی می توانید با تماس با شماره تلفن وکیل اصفهان ۰۹۱۳۲۶۸۰۵۳۴ به صورت رایگان سوال حقوقی خود را بپرسید دیگر جای هیچگونه تعللی وجود ندارد.

نکته دوم: با بی صداقتی رفوزه می‌شوید.

اگرچه که تمامی نگرانی هایی که ممکن است در روند دادرسی پیش بیاید از عدم صداقت موکل با وکیل خوب اصفهان نیست اما قسمت عمده آنها از عدم صداقت نشأت می گیرد. پس لطفاً برای خودتان هم که شده سعی کنید مشکل خود را بدون کم و کاست با معروف ترین وکیل اصفهان در میان بگذارید.

نکته سوم: ارزیابی ادله طرف دعوا روشی کمتر شناخته شده.

غفلت از این نکته یعنی نابودی ۱۰۰% پرونده شما، پس هنگامی که به دفتر وکالت علیرضا شیشه‌گر وکیل پایه یک دادگستری اصفهان مراجعه می کنید به دقت به سنجش میزان اصالت و راهگشایی ادله طرف دعوی خود دقت کنید ، نه آنها را هیچ بینگارید و نه بیش از توان ادله از آنها برای خود سد غیرقابل عبور بسازید.

نکته چهارم: با قوی ترین سلاح خود به جنگ بروید.

اصولا نمی توان پیروزی در یک پرونده را کمتر از پیروزی در یک جنگ نامید .پس برای چشیدن شیرینی طعم پیروزی باید همه توان خود را به کار گیرید. اگرچه که نمی‌توان حتی با نگاهی همه جانبه از سوی خبره ترین وکیل اصفهان تمامی رویدادهای یک پرونده را پیش بینی کرد اما وکیل خبره اصفهان به شما پیشنهاد می دهد تا حد ممکن ، فقط در یک پلان و نقشه راه دفاعی خاص اقدامات خود را خلاصه نکنید، بلکه چندین نقشه راه دفاعی داشته باشید و در مورد آنها با وکیل کیفری اصفهان مشورت کنید ، تا در صورت احراز عدم کارکرد یکی از آنها بلافاصله تا پیش از اتمام سیر دادرسی در دادگاه یا دادسرا اقدام دفاعی دیگری اتخاذ کنید.

 

نکته پنجم: وکیل تضمینی اصفهان دروغ است.

به امید اینکه کسی به صورت تضمینی برای شما به وکالت انجام دهد نباشید چرا که امر وکالت دادگستری ضمانت پذیر نیست و وکیل دادگستری نه تنها نمی تواند بلکه نباید به موکل در هیچ پرونده‌ای تضمین پیروزی بدهد.

نکته ششم: ترسناک ترین تراژدی طرف دعوا در لایحه دفاعیه شماست.

این حقیقت دارد که اگر شما یک پرونده در دادگاه خانواده اصفهان دارید و بهترین لایحه دفاعیه را مناسب شرایط پرونده خود توسط وکیل خانواده اصفهان علیرضا شیشه گر بنویسید، به دلیل این که برای طرف دعوی شما ممکن است دیگر راه گریزی باقی نماند، این یعنی وحشتناک‌ترین کابوس وی در پاسخ به لایحه ای که بند به بند آن با دقت و موشکافی توسط وکیل مهریه اصفهان نوشته شده است.

نکته هفتم: به موفقیت اعتراف کن.

شاید یکی از تاثیرگذار ترین حقایق هستی تاثیر شگرف انرژی های مثبت و منفی در فرکانس ارتعاشی صادر شده از افراد است و اگر به این حقیقت باور دارید دیگر فرصت را از دست ندهید. هم اکنون با تکرار افکار مثبت و نیک اندیشی در باب پرونده خود اطمینان داشته باشید که راهکارهای بهترین وکیل ملکی اصفهان در پرونده حقوقی شما و یا وکیل مواد مخدر اصفهان در پرونده مواد مخدر شما اصولا بهترین راه ها و اقدام هاست. چرا که بهترین وکیل اصفهان از نظر مردم همیشه با مثبت اندیشی اقدام نموده و مایوس نخواهد گردید.

مقالات دیگر:وکیل حقوقی غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

بویرنیوز- سید محمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل محمد خاتمی در واکنش به ادعای حسین شریعتمداری درباره داشتن دو زونکن اطلاعات از دیدار با جورج سوروس گفت: از سال گذشته بالغ بر ده شکایت علیه آقای حسین شریعتمداری صورت گرفته است، اما نکته حائز اهمیت اینجاست که ایشان از مصونیت

سید محمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل سید محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات به سایت دیده‌بان ایران در واکنش به ادعای حسین شریعتمداری درباره داشتن دو زونکن اطلاعات از دیدار با جورج سوروس گفت: بنده به وکالت از مهندس موسوی، آقای خاتمی و بسیاری دیگر از دوستان از این آقا شکایت کردم، اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم. یک هیئت منصفه‌ای آن‌جا وجود دارد که کاملا یکدست رفتار کرده و به طرف آقای شریعتمداری رای صادر می‌کنند!

مقالات بیشتر:وکیل در ارومیه

«آقای خاتمی دو بار با جرج سوروس (سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی و پشتیبان و تامین‌کننده مالی فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸) ملاقات داشته است. ایشان از ما شکایت کرده که وانمود کند خبر کیهان بی‌اساس است، ولی شکایت خود را پیگیری نمی‌کند، چون می‌داند که ما یک زونکن سند مستحکم از این ملاقات داریم.» این اظهارات روز گذشته حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در رابطه با جنجال قدیمی‌اش با محمد خاتمی است. ادعایی که بار‌ها توسط آقای خاتمی و وکیل‌شان بی اساس خوانده شده، اما حسین شریعتمداری همچنان بر روی این ادعا استوار است.دیده بان ایران

مقالات بیشتر:خانه سالمندان غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

میزان و ضوابط پرداخت عیدی بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ از سوی هیات وزیران اعلام شد.

خبرآنلاین: میزان و ضوابط پرداخت عیدی بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ از سوی هیات وزیران اعلام شد.

 میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۶ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

مقالات بیشتر:وکیل در ارومیه

عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری که در سال ۱۴۰۰ حق عائله مندی، اولاد و بیمه خدمات درمانی آنها را صندوق مذکور پرداخت نموده، توسط آن صندوق قابل پرداخت است و سایر مواردی که مشمول صندوق های یاد شده نیستند، از محل اعتبارات دستگاه اجرایی، سازمان یا شرکت دولتی ذی ربط قابل پرداخت است.

مقالات دیگر:آموزشگاه موسیقی شهرک گلستان



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

خبرآنلاین:شرق نوشت: وکیل پرونده رومینا اشرفی درخصوص اهمیت بازنگری در قانون گفت: «قانون به‌هیچ‌عنوان بازدارندگی در مقابل زن‌کشی ایجاد نکرده است و اگر با همین دست‌فرمان جلو برویم، تکرار حوادث تلخی شبیه به کشته‌شدن رومینا و منا، به‌هیچ‌وجه دور از تصور نیست.»

ابراهیم نیکدل‌قدم افزود: «بارها و بارها گفتیم که قوانین ما در حوزه تقابل با این جرائم بازدارنده نیست. قوانین نیاز دارند که به‌روز شوند و مبتنی بر عرف حاکم بر جامعه باشند تا در شرایطی که فجایع تلخی رخ می‌دهد، امکان تقابل با آنها و کاهش آمار آنها توسط قانون و البته به مرور زمان ممکن باشد. قوانینی که ما داریم نیاز دارند که با شرایط فعلی و این روزگار هم تطبیق داده شوند. در آن صورت است که می‌توانیم از قانون و ابعاد متعدد آن در مبارزه با بزهکاری و جرم در جامعه استفاده کنیم».

مقالات بیشتر:وکیل ملکی در ارومیه

وی ادامه داد:«ماجرای قتل رومینا اشرفی تا هفته‌ها تیتر اول رسانه‌ها بود. مردم به شدت آزرده‌خاطر شده بودند. بسیاری دچار وحشت شده بودند و اساسا فضای جامعه به‌طور جدی تحت تأثیر این فاجعه بود. همین هم باعث شد ما انتظار داشته باشیم که دادگاه به شکل دیگری با این پرونده روبه‌رو شود. با توجه به حدت و شدت آن و تأثیر بالایی که بر افکار عمومی داشت و احساسات همه را جریحه‌دار کرده بود، حساسیتش از یک قتل معمولی بیشتر بود. اما دادگاه زیر بار نرفت. تأکید ما بر این بود که باید مجازات تکمیلی هم در نظر گرفته شود؛ اما حتی بالاترین میزان حبس را هم برای قاتل حکم نکردند. ابتدا در خبرها گفتند ۹ سال حبس و در نهایت او را به هشت سال حبس محکوم کردند. حتی اصرار ما بر اینکه چنین فردی لازم است برای مدتی اقامت اجباری در محل دیگری (تبعید) داشته باشد را هم نپذیرفتند. با اینکه مادر رومینا به شدت واهمه امنیت برای خودش و پسرش را داشت و بارها هم این نگرانی در دادگاه مطرح شد، ولی هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم. چرا؟ چون از اساسِ قانون مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. بعد می‌بینیم که با یک پرونده و قتل فجیع به‌درستی و آن‌چنان که باید بازدارنده باشد برخورد نکردند و نتیجه آن شد که کمتر از دو سال بعد، شاهد یک اتفاق تلخ‌تر هستیم و یک جان دیگر هم تلف شد. دختری که اتفاقا تنها چند سال از رومینا بزرگ‌تر بود اما در نهایت هر دو اینها کودک هستند»

او بیان کرد: «تا قبل از اینکه تطبیق‌ها را انجام ندهیم، دست قانون‌گذار هم بسته خواهد بود. قاضی نمی‌تواند فراتر از آنچه برایش تعیین شده حکمی بدهد. در پرونده رومینا اشرفی هم ما با همین موضوع روبه‌رو بودیم. اینکه موضوع ولایت پدر جای مجازات تکمیلی را به ما نمی‌داد و خب قاضی هم برای پیگیری بیشتر در این زمینه همکاری نکرد. این در حالی است که در دولت حسن روحانی، معاونت زنان و خانواده می‌خواست طرحی را تصویب کند که طی آن مجازات پدر در صورت ارتکاب به قتل تشدید شود اما این طرح هم به جایی نرسید. اگرچه فراتر از این طرح‌ها ما نیازمند رصد مجدد قانون هستیم».

مقالات دیگر:دفتر وکالت پونک



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

قلم |گروه اقتصادی: «عدالت در پرداخت»، کلیدواژه‌ی تکراری مدیران و مسئولان سازمان امور استخدامی در روزها و هفته‌های اخیر است. اما آیا در قالب معادلات مزدی فعلی، «عدالت در پرداخت» قابلیت تحقق دارد؟

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) در این رابطه می‌گوید: با نگاهی به میزان مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که ۶۵ درصد بازنشستگان و مستمری بگیران کشور را تشکیل می‌دهند، متوجه می‌شویم که عدالت در هیچ سطحی رعایت نشده است. این مساله به طریق مشابه در ارتباط با شاغلان کارگری نیز صادق است.

مقالات بیشتر:وکیل کیفری ارومیه

وی اضافه می‌کند: به جرات می‌توان گفت بیشتر سقف بگیران، استحقاق دریافتی آن چنانی ندارند و فقط برخی مولفه‌های غیرعادلانه موجب شده که دریافتی آن‌ها چندین برابر حداقل بگیران باشد؛ بازنشستگانی هستند که چند سال آخر خدمت توانسته‌اند با روابط خوب با کارفرمایان، سطح حقوق زمان اشتغال خود را بالا ببرند و گاهاً این اتفاق بدون برخورداری از صلاحیت یا تخصص کافی صورت گرفته است؛ این بازنشستگان امروز چند برابر حداقل‌بگیران دریافتی دارند؛ در مقابل بازنشسته‌ای داریم که سال‌ها در یک معدن یا محیط سخت و بسیار پرخطر کار کرده اما بعد از سال‌ها کار کردن، به علت پیمانکاری بودن یا خصوصی سازی، حقوقش به شدت کاهش یافته؛ این بازنشسته امروز در زمان بازنشستگی، «مستمری عادلانه» دریافت نمی‌کند یا به عبارت بهتر، آنچه او پایان ماه می‌گیرد، بسیار کمتر از استحقاقش است.

به گفته عیوضی، تنها زمانی می‌توانیم از عدالت در پرداخت صحبت کنیم که تا این اندازه تنوع در قراردادهای شغلی نداشته باشیم و کارگران بتوانند در زمان اشتغال از دستمزد عادلانه و مبتنی بر صلاحیت و تخصص خود بهره‌مند شوند. تنوع قراردادهای شغلی و ناهمگونی محیط کار در زمان اشتغال، موجب شده که در پرداخت مستمری بازنشستگی نیز عدالت برقرار نباشد؛ وقتی حقوق‌های زمان اشتغال عادلانه نباشد، بدیهی است که مستمری‌های بازنشستگان نیز ناعادلانه خواهد بود.

این فعال صنفی ادامه می‌دهد: وقتی یک بازنشسته کارگری بعد از سال‌ها جان کندن، فقط چهار میلیون تومان حقوق می‌گیرد و با این مستمری نمی‌تواند یک زندگی آبرومند فراهم یا یک مسکن مناسب اجاره کند، چگونه از «عدالت در پرداخت» سخن می‌گوییم؛ عدالت وقتی است که مستمری بگیران بالاتر از خط فقر حقوق بگیرند و با حقوقی که پایان هر ماه دریافت می‌کنند، بتوانند از پس هزینه‌های سبد معاش بربیایند؛ شرمنده خانواده و فرزندان خود نباشند.

مقالات دیگر:آسایشگاه سالمندان غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزییات ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن را در سامانه نهضت ملی مسکن اعلام کرد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای جزئیات ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال سن در طرح نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

مقالات بیشتر:وکیل کیفری ارومیه

در این اطلاعیه آمده است: در راستای حمایت و تسهیل در ازدواج جوانان، ثبت نام مردان مجرد متقاضی در طرح­ های حمایتی تامین مسکن وزارت راه و شهرسازی صورت می‌پذیرد. متقاضیان می توانند از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ با مراجعه به سامانه نهضت ملی مسکن به

آدرس:https://saman.mrud.ir/

نسبت به ثبت‌نام (بر اساس شرایط اعلامی ذیل) اقدام کنند.

شرایط ثبت نام برای متقاضیان بدین شرح است:

شرایط عمومی ثبت‌­نام اولیه:

-امکان ثبت‌نام صرفاً برای متقاضیان مرد مجرد (بین ۲۳ سال تمام تا ۴۴ سال تمام) مجاز است.

- داشتن حداقل ۲۳ سال تمام سن در هنگام ثبت­‌نام.

- نداشتن سابقه مالکیت مسکن و یا زمین با کاربری مسکونی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی.

- عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی (دارا بودن فرم "ج" سبز) از تاریخ اول فروردین ۱۳۵۷.

در تبصره ۱ آمده است: همسر متقاضی در هنگام تحویل واحد باید حائز شرایط قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، آئین­‌نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحات بعدی آن باشد (فاقد مالکیت خصوصی و دارای فرم "ج" سبز) باشد.

در تبصره ۲ نیز تصریح شده است: در صورتیکه فرد پس از تحویل واحد مسکونی از همسر خود جدا شود (طلاق بگیرد) فرم "ج" هر دو زوج تا پنج سال پس از وقوع طلاق قرمز باقی خواهد ماند و در این مقطع زمانی (پنج سال پس از وقوع طلاق) امکان استفاده از تسهیلات دولتی مسکن را نخواهد داشت. فرم "ج" زوج یا زوجه‌ای که مالک واحد مسکونی موضوع این دستورالعمل است، قرمز باقی می‌ماند.

-دارا بودن سابقه سکونت در شهر محل تقاضا براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی.

-ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر تحویل عقدنامه ازدواج رسمی قبل از انعقاد قرارداد واگذاری واحد مسکونی.

شرایط انعقاد قرارداد و تحویل واحد مسکونی به متقاضی:

 

۱.در اتصال کلیه متقاضیان ثبت‌نامی به پروژه‌­ها و تحویل واحدها اولویت با متقاضیان متاهل است. اولویت‌­بندی متقاضیان در هر استان/شهر براساس شاخص‌­هایی که متعاقباً اعلام می‌­شود از جمله تعداد متقاضیان واجد شرایط و امکانات موجود در هر استان/شهر و... انجام می‌شود.

۲.نهایی شدن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد با متقاضی در زمان انجام انتخاب واحد پروژه تخصیصی براساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و منوط به واریز سهم آورده ابلاغی، ارائه عقد نامه رسمی ازدواج به اداره کل راه و شهرسازی استان/شهرستان و درج آن در سامانه است.

تعیین تکلیف متقاضی در صورت عدم ایفای تعهدات از جمله عدم ارائه عقدنامه رسمی و عدم واریز سهم آورده:

در صورت عدم ارائه عقدنامه رسمی توسط متقاضی در زمان انعقاد قرارداد (بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت راه و شهرسازی) در این دستورالعمل، ثبت­‌نام آنها ملغی و کل سهم آورده پرداختی پس از جایگزین کردن متقاضی جدید (با رعایت تبصره (۱) ذیل) با اولویت متقاضی متاهل عیناٌ به ایشان مسترد می‌شود.

در تبصره ۱ آمده است: ظرف مدت ۶ ماه پس از لغو و ابطال ثبت نام متقاضی مجرد، متقاضی دیگری برای تملک واحد احداثی از متقاضیان ثبت نام شده در سامانه طرح­‌های حمایتی و با اولویت متقاضی متاهل، جایگزین می شود.

در تبصره ۲ آمده است: در صورت عدم وجود متقاضی مطابق تبصره (۱) اخیر، در صورت تمایل متقاضی مجرد، واگذاری واحد به آنها مشروط به شرایط ذیل امکان‌پذیر است؛

-کل بهای قدرالسهم زمین و هزینه احداث واحد مسکونی به صورت نقدی و براساس قیمت کارشناسی روز با کسر اصل آورده متقاضی را بپردازد.

- تسهیلات دریافتی با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار محاسبه و تقسیط خواهد شد.

- کل یارانه­‌های پرداختی مشتمل بر هزینه تخفیف صدور پروانه، نظام مهندسی، انشعابات و... به قیمت روز محاسبه و از متقاضی مسترد می‌شود.

تبصره۲: در صورتیکه متقاضی مبالغ تعیین شده را وفق شرایط ذیل تبصره ۱ اخیر پرداخت نکند، سهم آورده به ایشان پس از کسر جرایم بانکی ناشی از تطویل دوره مشارکت مدنی، عیناً مسترد خواهد شد.

سایر موارد:

-علاوه بر مورد تصریح شده در دستورالعمل حاضر، پنج گروه مجرد زیر نیز براساس ضوابط و مقررات موجود قبلی (آئین ­نامه ­ها و دستورالعمل­ های اجرایی) امکان ثبت­ نام را دارا هستند: نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان، مردان مجرد بالای ۴۵ سال، معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور، زنان خودسرپرست بالای ۳۵ سال سن، بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

لازم به ذکر است سایر ضوابط، شیوه ­نامه­ ها و مدارک موردنیاز برای شناسایی و احراز شرایط متقاضیان توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین و ابلاغ می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت احراز شرایط بدین شرح است: بارگذاری تصویر کارت ملی متقاضی ، بارگذاری تصویر شناسنامه متقاضی، بارگذاری تصویر گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا در پنج سال اخیر شامل (گواهی تحصیل متقاضی، مدارک مربوط به محل تولد(شناسنامه) متقاضی یا والدین متقاضی، جواز کسب شاغلین صنوف برای متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی اشتغال به کار از دوایر دولتی برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان یا والدین متقاضی.

در این دستورالعمل تصریح شده است: اجاره نامه به عنوان سابقه سکونت ۵ ساله قابل قبول نیست.

مقالات دیگر:مرکز توانبخشی سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

بر اساس داده‌های ثبت احوال اردستان، در ۹ ماهه امسال میزان ثبت ازدواج ۱۸۱ مورد و ثبت طلاق ۹۲ واقعه بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آمار بالای طلاق در شهرستان اردستان بسیار نگران کننده و فاجعه‌انگیز است، زیرا براساس داده‌های اداره ثبت احوال شهرستان در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، به ازای هر ۲ ازدواج ۱ طلاق در اردستان ثبت شده است.

افزایش عجیب آمار طلاق در شهرستان اردستان در حالی اتفاق می‌افتد که با اعلام مسئولان شهرستان، اردستان سالمندترین شهرستان استان اصفهان است.

ناصر خورسند رییس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان با اشاره به اینکه آمار متوفیان اردستان در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، گفت: آمار فوت شده‌های شهرستان اردستان در ۹ ماه ابتدایی سال گذشته ۴۶۶ نفر بود که این رقم در مدت مشابه امسال  به ۳۳۲ فوتی کاهش یافته است.

مقالات بیشتر:وکیل ملکی در ارومیه

ناصر خورسند گفت: واقعه ازدواج در ۹ ماه امسال ۱۸۱ مورد ثبت شده و نسبت به سال گذشته که ۱۳۷ مورد بود، افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در این شهرستان با وجودی که نسبت به سال گذشته کمتر بوده، اما همچنان افزایشی است، گفت: در ۹ ماهه امسال  ۹۲ ثبت طلاق در دفترخانه‌های این شهرستان ثبت شده است. این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۹۴ مورد بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان گفت: ۱۷۰۸ جلد شناسنامه در۹ ماهه امسال  در این اداره صادر شده که ۲۸۳ فقره مربوط به نوزادان، یک‌هزار و ۲۳۷ جلد تعویضی و ۱۸۸ جلد المثنی بوده است.

منبع:ایسنا

مقالات دیگر:گل فروشی شهرک غرب



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

دولت نمی‌تواند، به ۶۰ میلیون نفر بنزین ۶۰ لیتری اختصاص دهد، بنابراین باید میزان بنزین سهمیه‌ای را کاهش دهد، تا بتواند به تمامی جامعه هدف یارانه پرداخت کند که این موضوع خود اثراتی روانی بسیار شدیدی دارد و باعث ایجاد یک شوک تورمی می‌شود.

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، ابلاغ اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به افراد بر اساس کد ملی به جای خودروها به صورت پایلوت در کیش و قشم از سوی محسن رضایی معاون اقتصادی دولت، این شائبه را به وجود آورده بود، که قرار است بنزین دوباره گران شود، هرچند سخنگوی دولت این موضوع را تکذیب کرده، اما برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند، همین نحوه تغییر سهمیه‌بندی باعث شوک تورمی و افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت می‌گوید: قرار نیست بنزین گران شود و تصمیمات دولت یک شبه نیست. حتما اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود که در زندگی جاری و عمومی مردم اثر بگذارد جوانب مختلف آن سنجیده می‌شود.

او ادامه داد: درباره این طرح نیز مقرر شده بصورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به‌جای خودروها به افراد اختصاص پیدا کند و قیمت عرضه همان نرخ عادی ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد است که هیچ تفاوتی با نرخ موجود نخواهد داشت.

مقالات بیشتر:وکیل در ارومیه

وی افزود: در حال حاضر اگر کسی خودرو نداشته باشد نمی‌تواند از سهمیه بنزین هم استفاده کند در حالیکه سوخت سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است، اما کسی که مثلا چهار خودرو داشته باشد، چهار برابر سهمیه استفاده می‌کند. طبیعتا این روش ناعادلانه است و سهم کسی که توان خرید خودرو ندارد در سوخت دیده نمی‌شود.

دولت نمی‌تواند به همه مردم سهمیه ۶۰ لیتری بنزین بدهد

وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه افزایش طرح دولت برای تغییر نحوه سهیمه‌بندی بنرین را باید از جوانب مختلف سنجید، اظهار داشت: در وهله اول می‌توان در مورد جنبه مثبت این مسئله گفت این کار باعث می‌شود که عدالت یارانه‌ای در جامعه ایجاد شود، زیرا در حال حاضر یارانه‌های پنهان در حوزه حامل‌های انرژی تنها به کسانی پرداخت می‌شود که دارای خودرو هستند، این در حالی است که بیش از ۴۰ درصد مردم ایران اساساً خودرو ندارند، بنابراین بسیاری از افراد و خانوارها از این یارانه محروم هستند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که هر از گاهی شنیده می‌شود، قیمت بنزین در ایران ارزان است و باید به نرخ فوب خلیج فارس برسد، آیا این اقدام شدنی است، پاسخ داد: اگر قرار باشد قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در ایران با بهای کشورهای منطقه برابری کند، باید از لحاظ نظام پرداخت حقوق و دستمزد و وجود نظام رفاهی و تامین اجتماعی مناسب در ایران شرایط و امکانات کشورهای منطقه نیز حاکم باشد، به بیان دیگر زمانی که شما می‌خواهید قیمت بنزین را به نرخ فوب خلیج فارس برسانید، باید نرخ حقوق و دستمزد نیز همسطح کشورهای همسایه و منطقه باشد؛ بنابراین نمی‌توان قیمت بنرین را آزاد کرد و به نرخ فوب خلیج فارس رساند، اما در مقابل وضعیت حقوق‌ها تغییر نکند.

شقاقی گفت: اما در وهله دوم در مورد جنبه منفی اجرای طرح تغییر نحوه سهمیه‌بندی بنزین باید به دو نکته مهم اشاره کرد، اگر در حال حاضر افزایش قیمت بنزین مطرح نباشد، همین اجرای طرح نحوه تغیر سهمیه بندی بنزین می‌تواند تبعات تورمی به دنبال داشته باشد، زیرا اگر قرار باشد به ۶۰ میلیون نفر از افراد جامعه قرار باشد، یارانه بنزین داده شود، با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه در حال حاضر از این یارانه پنهان استفاده نمی‌کنند، باید سهمه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی کاهش پیدا کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: به بیان دیگر دولت نمی‌تواند، به این ۶۰ میلیون نفر بنزین ۶۰ لیتری اختصاص دهد، بنابراین باید میزان بنزین سهمیه‌ای را کاهش دهد، تا بتواند به تمامی جامعه هدف یارانه پرداخت کند که این موضوع خود اثراتی روانی بسیار شدیدی دارد و باعث ایجاد یک شوک تورمی می‌شود، زیرا راننده‌ای که سهمیه ۶۰ لیتری آن کاهش پیدا می‌کند، باید مابه‌التفاوت این کم کردن سهمیه را بنزین آزاد بزند که همین موضوع کرایه‌های حمل و نقل عمومی را افزایش می‌دهد و همین موضوع به سایر بازارها و اقلام اساسی مردم نیز سرایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر زمان اجرای این طرح الان نیست، زیرا چنین اصلاحاتی باید در زمان آرامش و ثبات اقتصادی انجام نشود، نه در موقعی که اقتصاد متلاطم است و ما با نوسان‌های زیادی در بازارهای مختلف روبرو هستیم، این در حالی است که دولت می‌خواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای اساسی در بودجه سال آینده حذف کند که این خود یک شوک قیمتی به اقتصاد وارد می‌کند و باعث افزایش تورم خواهد شد، حال شما در کنار اجرای این طرح بخواهید، سهمیه بنزین را نیز تغییر دهید این خود نیز باعث یک شوک دیگر خواهد شد و انجام این دو طرح به طور همزمان نباید انجام شود، زیرا باعث افزایش تورم و گرانتر شدن کالاها خواهد شد.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه طرح‌های این چنین باید با تدبیر و مدیریت و به صورت گام به گام اجرا شود، خاطر نشان کرد: متوسط تورم یک دهه اخیر در اقتصاد ایران حدود ۲۴ درصد بوده، اما میانگین تورم در سه سال گذشته بالغ بر ۳۵ درصد و برآوردهای از نرخ تورم در سالجاری حاکی از ۴۳ درصد است، بنابراین در چنین تورم بالایی نباید دو شوک تورمی را به جامعه داد، یعنی اجرای همزمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نحوه تغییر یارانه بنرین می‌تواند تبعات تورمی زیادی به دنبال داشته باشد.

مقالات دیگر:گل فروشی اندرزگو



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

جریان ثبت حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی نشان می‌دهد که بالاترین میانگین خالص حقوق در پست‌های مختلف ، ۲۴ میلیون تومان برای استاندار و همتراز آن بوده است.

حقوق و مزایای دریافتی وزرا و نمایندگان مجلس چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ثبت جزئیات حقوق و مزایای دستگاه‌های اجرایی براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه انجام می‌شود و در همین راستا سامانه ثبت حقوق و مزایا در اواخر سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و از ابتدای سال ۱۳۹۷ دستگاه‌های مشمول باید برای ورود اطلاعات حقوق اقدام می‌کردند.

با این وجود گزارش سازمان اداری و استخدامی نشان داد که حتی تا سال جاری تعدادی از دستگاه‌ها و زیرمجموعه‌های آنها هنوز ورود اطلاعات نداشته‌اند، از این‌رو جهت اجرای تکلیف قانون بودجه پرداخت حقوق کارکنان مشروط به ثبت اطلاعات در سامانه شد.

مقالات بیشتر:وکیل خوب در ارومیه

میانگین حقوق دریافتی وزیر، ۲۰ میلیون

اما گزارش دریافتی ایسنا از وضعیت حقوق و مزایای ثبت شده دستگاه‌های اجرایی (سه قوه) به تفکیک سطح پست آنها در سال جاری حاکی از آن است که بالاترین میانگین خالص حقوق (حقوق منهای کسورات) مربوط به استاندار و همتراز آن با بیش از ۲۴.۳ میلیون تومان در هر ماه است.

میانگین خالص حقوق  برای وزیران بیش از ۲۰ میلیون تومان ثبت شده  و این در حالی است که میانگین خالص دریافتی معاون وزیر و همتراز آن بیش از وزیر بوده و تا ۲۱.۷ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین خالص پرداختی به نمایندگان مجلس  نیز ۱۷.۴ میلیون تومان ثبت شده است.

براساس این گزارش میانگین خالص حقوق معاون موسسه یا معاون سازمان و همتراز آن ۱۹.۷ میلیون، مدیرکل و همتراز ۱۷.۲ میلیون، معاون مدیرکل و همتراز ۱۳.۱ میلیون تومان است.

در سایر پست‌ها نیز میانگین خالص حقوق رئیس اداره و همتراز آن ۱۲.۸، رئیس گروه و همتراز ۱۳.۲ میلیون و کارشناس و همتراز ۹.۵ میلیون تومان ثبت شده است.

بیشترین اضافه کار برای کیست؟

در رابطه با جزئیات پرداخت حقوق در پست‌های مختلف، نیز بالاترین میانگین اضافه‌کار برای استاندار و همتراز آن با بیش از ۷.۹ میلیون تومان اعلام شده است.

میانگین اضافه‌کار وزیر ۶.۱ میلیون و معاون وزیر نیز به ۶.۲ میلیون تومان می‌رسد که بعد از استاندار، بالاترین متوسط اضافه کار است.

بالاترین میانگین رفاهی برای معاونان وزیر و موسسات

همچنین وضعیت میانگین رفاهی پرداخت شده بین پست های مختلف نشان می دهد که رقم پرداخت شده برای وزیر و همتراز آن ۷.۴ میلیون و معاون وزیر ۱۲ میلیون تومان است ولی بالاترین میانگین به معاون موسسه با ۱۳ میلیون تومان اختصاص دارد.

میانگین رفاهی که برای نمایندگان مجلس  پرداخت شده به ۸.۱ میلیون تومان می‌رسد و برای استاندار  ۸.۵ میلیون تومان است.

 

اعلام حقوق وزیر، نماینده، استاندار و...

لازم به یادآوری است که این آمار ثبت شده به تدریج و با ورود کلیه دستگاه‌ها و درج اطلاعات تکمیلی می‌تولند دستخوش تغییراتی شود.

مقالات دیگر:تولید کننده شید



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به اینکه این کمیته در زمینه بازگشایی مدارس و رعایت پروتکل‌ها فقط نقش پیشنهادی دارد، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیگیری رعایت پروتکل‌ها بر عهده وزارت آموزش و پرورش است که اقدامات لازم را جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی انجام دهد.

خبرگزاری ایسنا: دکتر حمیدرضا جماعتی  با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، گفت: با این‌کار شاید بازگشایی مدارس خیلی سبب ایجاد ضرر و مشکل در ایجاد پاندمی نشود؛ ولی متاسفانه در خیلی از مناطق پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و این می‌تواند سبب بروز زمینه‌ای برای پیک‌های جدید در کشور شود.

مقالات بیشتر:وکیل ملکی در ارومیه

او تاکید کرد: کمیته علمی کرونا فقط مباحث علمی را پیش می‌برد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، چگونگی آنها و پیگیری رعایت پروتکل‌ها بر عهده وزارت آموزش و پرورش است که اقدامات لازم را جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی انجام دهد.

دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درباره برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان در دی ماه،‌ تصریح کرد: توصیه ما رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در این ایام در مدارس و همچنین دانشگاه‌ها است و پیگیری رعایت پروتکل‌ها حتما باید انجام شود. ما فقط می‌توانیم مباحث علمی که چه مواردی می‌تواند باعث به وجود آمدن پیک شود و موارد مربوط به جلوگیری را عنوان کنیم و اجرای قوانین مربوط به کمیته علمی نیست.

جماعتی اظهار کرد: یا باید بازگشایی به تاخیر افتد و یا اینکه پروتکل‌ها کاملا رعایت شود و یا اینکه سیستمی وجود داشته باشد که رصد کند تا پروتکل‌ها نه تنها در مدارس بلکه در مجامع دیگر هم رعایت شود و افراد در برابر کووید۱۹ ایمن باشند.

مقالات دیگر:سالن زیبایی قصرالدشت



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

وکیل نجفی با بیان اینکه پرونده از سوی دادستان تهران به سمت پزشکی قانونی ارجاع شده است گفت: پزشکی قانونی درباره وضعیت جسمانی محمدعلی نجفی گفته که چشمان وی نیاز به عمل جراحی فوری دارد، همچنین موکل بنده دارای بیماری قلبی و دیابت است اما علیرغم نظر پزشکی قانونی دادستان‌تهران با آزادی مشروط موکل بنده موافقت نکرده است.

به گزارش مشهد فوری، حمیدرضا گودرزی اظهار کرد: وکیل نجفی با بیان اینکه پرونده از سوی دادستان تهران به سمت پزشکی قانونی ارجاع شده است، اظهار کرد: پزشکی قانونی درباره وضعیت جسمانی محمدعلی نجفی گفته که چشمان وی نیاز به عمل جراحی فوری دارد، همچنین موکل بنده دارای بیماری قلبی و دیابت است اما علیرغم نظر پزشکی قانونی دادستان‌تهران با آزادی مشروط موکل بنده موافقت نکرده است.

وکیل محمدعلی نجفی بیان کرد: مطابق با قانون هر فردی که یک سوم مجازات خود را طی کرده باشد و اخلاق و رفتارش مورد تایید زندان واقع شود می‌تواند تقاضای آزادی مشروط کند و دادستان هم می‌تواند با این موضوع موافقت کند.

مقالات بیشتر:وکیل در ارومیه

وی ادامه داد: آقای نجفی به ۶۰ ماه حبس محکوم شده و یک سوم مجازات وی می‌شود ۲۰ ماه، موکل بنده از خردادماه سال ۹۸ بازداشت شده و بر این اساس وی در داخل ۳۰ ماه حبس خود است.

گودرزی با بیان اینکه محمدعلی نجفی دوبار تقاضای آزادی مشروط کرده است گفت: زندان در هر مرتبه حسن اخلاق و رفتار موکل بنده را تایید کرده اما دادستان تهران با این موضوع موافقت نکرده است.

وکیل محمدعلی نجفی تصریح کرد دو مرتبه با آزادی مشروط موکل بنده مخالفت شده است و باید تاکید کنم که آقای نجفی اکنون در زندان اوین است و آخرین بار به مرخصی سه روزه در ماه گذشته رفته است.

وی گفت: موکل بنده سن بالایی دارد و تحمل زندان برای وی سخت است زیرا و دارای بیماری است و خطر جانی او را تهدید می‌کند و باید دوباره از دادسرا تقاضا کنیم تا پرونده وی را مورد بررسی قرار دارد زیرا رفتار وی در زندان مورد تایید مسئولان است و تنها دادستان باید با این موضوع موافقت کند.

منبع: رکنا

مقالات دیگر:بهترین آرایشگاه زنانه قصرالدشت



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

با اختلال در سیستم توزیع بنزین که چندین روز قبل رخ داد مشکلات بسیاری در سطح کشور ایجاد شد اما مسئولیت دولت در برابر این اتفاقات چیست؟ آیا می‌توان از دولت به دلیل این اتفاقات مطالبه خسارت کرد؟ برای اینکه بتوانید پاسخ این سوالات را بفهمید نیاز است که حتما از یک وکیل متخصص کمک بگیرید.

به گزارش برنا، همانطور که مردم در برابر دولت مسئولیت‌هایی از جمله شرکت در انتخابات دارند دولت نیز بدون شک مسئولیت‌های مهم‌تری در قبل مردم دارد. اما مسئولیت دولت در برابر مردم به چه موضوعاتی خلاصه می‌شود؟ بهتر است برای پاسخ دادن به این سوال نگاهی به اتفاقی که در چند روز اخیر افتاد کنیم. احتمالا می‌دانید که در چند روز گذشته یک حمله سایبری به سیستم سوخت کشور انجام شد این حمله باعث شد تا اختلال در سیستم توزیع بنزین برای چند روز ایجاد شود.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ارومیه

همانطور که می‌دانید اولین و مهم‌ترین فلسفه شکل‌گیری دولت، پاسخ دادن به نیازهایی از جمله رفاه، امنیت، آزادی و ... است پس دولت باید در این راستا نسبت به مطالبه مردم پاسخگو باشد. با بروز مشکل در سیستم بنزین کشور اتفاقات مختلفی ایجاد شد حتی این موضوع باعث شدن فعالیت برخی از سیستم‌های اورژانس دچار مشکل شود. اما برای دریافت مطالبه خسارت چه کاری می‌توان انجام داد؟ آیا دولت موظف به پرداخت خسارت است؟ موسسه حقوقی وکیل تلفنی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی در خصوص مطالبه خسارت از دولت می‌تواند به شما کمک کند.

یکی از سوالاتی که بعد از ایجاد اختلال در سیستم توزیع بنزین در ذهن مردم شکل گرفت دریافت مطالبه خسارت از دولت بود. همانطور که گفتیم مسئولیت دولت در برابر مردم ایجاد یک زندگی آرام در امنیت و رفاه است و این مسئله نیز توانست آرامش و حتی امنیت مردم را در کل کشور دچار مشکل کند به همین دلیل است که بعد از حمله سایبری به سیستم سوخت کشور بسیاری از افراد درباره نحوه دریافت این مطالبه کنجکاو شدند. احتمالا می‌دانید که به تنهایی نمی‌توانید اقدام به شکایت کنید چرا که پرونده‌های حقوقی که شاکی از دولت شکایت دارد با پرونده‌های حقوقی دیگر تفاوت‌های بسیاری دارد.

برای اینکه بتوان در این مسئله به خوبی عمل کرد در قدم اول به یک وکیل مطالبه خسارت نیاز داریم. دانش و اطلاعات وکیل مهم‌ترین مسئله‌ای است که به شما در این حوزه کمک می‌کند. مرجع صالح رسیدگی به این نوع از پرونده‌ها نیز کاملا متفاوت است به همین دلیل بهتر است بدون دانش قبلی هیچ اقدامی نکنید. برای دریافت مشاوره حقوقی در خصوص مطالبه خسارت از دولت بهترین کار کمک گرفتن از یک موسسه حقوقی است. مجموعه وکیل تلفنی با ارائه خدمات مختلفی از جمله مشاوره حقوقی آنلاین به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان با وکیل در ارتباط باشید.

وکیل متخصص در حوزه مطالبه خسارت از نهادهای دولتی

همانطور که گفتیم شکایت کردن از یک نهاد دولتی و مسئولیت دولت و درخواست دریافت مطالبه خسارت تفاوت‌های بسیاری با شکایت کردن از یک شخص حقیقی دارد به همین دلیل حتما به کمک یک وکیل متخصص در این زمینه نیاز دارید. وکیل مطالبه خسارت اطلاعات و دانش حقوقی بالایی دارد در نتیجه از بهترین شیوه‌ها برای دریافت مطالبه دیه و استفاده می‌کند. در زمینه اختلال در سیستم بنزین نیز که در چند روز اخیر اتفاق افتاد هر شخص به تنهایی نمی‌تواند اقدام به شکایت از دولت کند بلکه این وکیل است که باید به عنوان یک شخص حقوقی وارد شود. برای مثال در زمان بروز این حمله سایبری برخی از تاکسی‌های اینترنتی هزینه سفرهای خود را افزایش دادند دولت با پیگیری این مسئله توانست پول اضافه‌ای که این شرکت‌ها از مسافران گرفته بود را پس بگیرید. این مورد تنها یکی از کارهایی است که دولت در زمان بروز این اتفاق برای مطالبه خسارت کرده است. پیدا کردن یک وکیل متخصص در این زمینه شاید کار دشواری باشد اما پیشنهاد ما به شما انتخاب مجموعه حقوقی وکیل تلفنی است این مجموعه به شما برای شکایت از نهادهای دولتی و دریافت خسارت کمک می‌کند.

تعیین مقصر در وقایع ناشی از اختلال در سیستم توزیع بنزین

همانطور که اشاره شد اتفاقی که در چند روز گذشته رخ داد یک حمله سایبری به سیستم سوخت کشور بود در نتیجه در وهله اول مقصر تمامی اتفاقاتی که در این بازه زمانی رخ داد بدون شک عاملان این مسئله هستند اما چگونه می‌توان این مقصر را تعیین کرد؟ شاید تصور کنید که دولت نیز در این اتفاق نقشی داشته است چرا که نتوانسته امنیت سیستم‌های سوخت رسانی را تامین کند برای اینکه بتوان مقصر را تشخیص داد تا بتوان اقدام به به مطالبه خسارت کرد قبل از هر چیزی باید از نهاد دولتی که موجب بروز این اتفاق شده است شکایت کرد. مسئولیت دولت در برابر مردم مهم‌ترین چیزی است که باید یک دولت در حفظ آن بکوشد. با بروز اختلال در سیستم توزیع بنزین مشکلات بسیاری در سطح کشور ایجاد شد که ترافیک از کوچک‌ترین آن‌ها بود. برای اینکه بتوانید از دولت خسارت خود را مطالبه کنید در قدم اول باید با یک وکیل متخصص در ارتباط باشید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان اقدام به شکایت از نهاد مربوطه کنید.

یکی دیگر از مشکلاتی که با اختلال در سیستم توزیع بنزین رخ داد فوت بسیاری از بیماران بود اما آیا امکان مطالبه دیه به دلیل بروز این مشکل وجود دارد؟ آیا این مسئله جز مسئولیت دولت محسوب می‌شود؟ برای اینکه بتوانید پاسخ این سوال را پیدا کنید در مرحله اول باید از یک وکیل متخصص کمک بگیرید  چرا که وکیل در این زمینه اطلاعات و دانش بیشتری دارد در نتیجه می‌تواند در این حوزه و رسیدگی به شکایت‌ها درباره مسئولیت دولت به شما کمک کند. موسسه حقوقی وکیل تلفنی با در اختیار داشتن بهترین وکلای حقوقی می‌تواند در زمینه مطالبه دیه به دلیل اتفاقات ناشی از اختلال در سیستم بنزین با ارائه خدمات مشاوره حقوقی 24 ساعته به شما کمک کند.

مقالات دیگر:قالیشویی سعادت آباد



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

رییس انجمن دیابت ایران با بیان اینکه حدود ۱۲ درصد از جمعیت بزرگسال کشورمان به دیابت مبتلا هستند، گفت: بعد از انجام واکسیناسیون، تعداد دیابتی‌هایی که در بیمارستان بستری شوند، کمتر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ اسدالله رجب ، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲ درصد از جمعیت بزرگسال کشورمان به دیابت مبتلا هستند، گفت: شیب ابتلا به دیابت نه‌تنها در ایران، بلکه در تمام کشورهای جهان رو به افزایش است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ از هر ۱۱ نفر بزرگسال یک نفر به دیابت مبتلا بوده است، اما اکنون از هر ۱۰ نفر، یک نفر دیابتی است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۴۵ از هر هشت نفر یک نفر به دیابت مبتلا باشد. بنابراین شیب تند ابتلا به دیابت را در سراسر جهان شاهدیم.

وی افزود: طبیعتا در کشور ما و به خصوص در منطقه خاورمیانه این شیب مقداری تندتر است. دلیل عمده آن هم این است که بالاخره کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی در حوزه مباحث بهداشتی و پیشگیری مقداری بیشتر هزینه کرده و کار می‌کنند. بر این اساس به خصوص در اروپا شیب ابتلا به دیابت بسیار پایین‌تر است و پایین‌ترین نرخ رشد را در کشورهای اروپایی می‌بینیم. در عین حال افزایش شهرنشینی و تغییر سبک زندگی نیز در این زمینه موثر است.

وجود ۸ میلیون دیابتی در ایران

رجب با بیان اینکه آماری که از میزان ابتلا به دیابت در کشورمان و دنیا داده می‌شود، برآورد است، گفت: اکنون گفته می‌شود که بیش از ۶.۷ درصد از مرگ‌ومیرهای بزرگسالان در سراسر جهان در ارتباط با دیابت و عوارض ناشی از آن است. تقریبا بیش از ۵۰ درصد دیابتی‌ها در کشور شناسایی شده‌اند و به این ترتیب تقریبا بیش از ۵ میلیون نفر در کشورمان شناسایی شده‌اند. بر این اساس بیش از ۵ میلیون نفر دیابتی شناسایی شده در کشور داریم، اما به طور کلی برآورد می‌شود که تعداد مبتلایان به دیابت‌مان در کشور بیش از ۸ میلیون نفر است.

مقالات بیشتر:وکیل در ارومیه

واکسیناسیون علیه کرونا و کاهش بستری‌های کرونایی در میان دیابتی‌ها

رییس انجمن دیابت با بیان اینکه میزان مرگ و میر دیابتی‌ها در کشور ما هم بالاست، اظهار کرد: طبیعتا پاندمی کووید ۱۹ بر روی تمام مردم جهان اثر منفی گذاشته که در مبتلایان به دیابت هم به همین صورت بود. در آغاز پاندمی بیشتر دیابتی‌هایی را درگیر کرد که قند خون‌های بد کنترل داشتند و متاسفانه در کشور ما اکثر دیابتی‌ها کنترل خوبی انجام نمی‌دهند. در آمارهایی هم که در بیمارستان‌ها دریافت می‌کردیم، حدود ۲۲ درصد از کسانیکه در بیمارستان‌ها بستری می‌شدند و فوت می‌کردند، دیابتی‌ها بودند. به خصوص دیابتی‌های نوع دو که یکسری بیماری‌های زمینه‌ای هم داشتند. مثلا دیابت داشتند، چاق هم بودند، فشار خون هم داشتند و ... البته بعد از انجام واکسیناسیون، میزان بستری دیابتی‌ها در بیمارستان کمتر شد. اما دیابتی‌هایی با کووید دچار مرگ و میر می‌شدند که بد کنترل بودند. به میزان نادر شاهد بودیم که مبتلایان به دیابتی که قند خون‌شان را به خوبی کنترل کردند، با ابتلا به کووید دچار فوت شوند.

چرا بیماری ۸۰ درصد دیابتی‌ها در کشور کنترل مطلوبی ندارد؟

رجب ادامه داد: اکنون شعار اصلی فدراسیون بین‌المللی دیابت برای امسال و سال‌های آتی "دسترسی مراقبت‌های دیابتی برای همه است". زیرا بسیاری از دیابتی‌های جهان هستند که هنوز دسترسی خوبی به آموزش‌های مرتبط با دیابت و انسولین ندارند. در جهان از هر دو نفر دیابتی یک نفر به آموزش‌های مرتبط با دیابت دسترسی دارد. در ایران هم متاسفانه به بحث آموزش‌های مرتبط با دیابت توجه نمی‌شود. دیابتی‌ها همواره می‌پرسند که چه چیزی بخورم و چه چیزی نخورم و اصلا از مباحث آموزشی مرتبط با این بیماری صحبت نمی‌شود. علت اینکه بیش از ۸۰ درصد از دیابتی‌هایمان از کنترل مطلوب برخوردار نیستند، این است که به خوبی در زمینه پیشگیری آموزش نمی‌بینند. باید پیشگیری کنیم که اولا به دیابت مبتلا نشویم و اگر شدیم باید پیشگیری کنیم تا دچار عوارض آن نشویم. در کشورمان به موضوع پیشگیری اهمیتی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: تقریبا می‌توانیم دیابت بیش از ۸۰ درصد دیابتی‌های نوع دو را با پیشگیری و آموزش کنترل کنیم تا هزینه‌ای روی دست اقتصاد مملکت نگذارند. کار باید پیشگیری باشد، نه فقط شعار. در عین حال سیاستمداران بهداشتی و درمانی کشور باید بودجه لازم را برای آن ارائه دهند و آموزش پزشکی هم بر این اساس تغییر کند. در این صورت می‌توان تعداد مبتلایان به دیابت را کاهش داد. در غیر این صورت هرچقدر منابع داشته باشید باید خرج دیابتی‌ها کنید.

دسترسی مناسب دیابتی‌ها به دارو

رجب درباره وضعیت دسترسی به دارو و تجهیزات مرتبط با بیماران دیابت مانند انسولین قلمی، گفت: خوشبختانه اکنون برای مبتلایان به دیابت مشکل دارو نداریم. دارو هم داریم، اما نکته مهم باز هم آموزش است؛ چراکه بیمار باید بداند که چگونه از دارو استفاده کند. زیرا مدیر درمان و درمان‌کننده اصلی در دیابت خود بیمار است و باید به او آموزش درست ارائه داد. اکنون ۸۰ درصد بیماران دیابتی دارو می‌گیرند، اما نتیجه نمی‌گیریم. زیرا آموزش وجود ندارد. اکنون داروهای دیابت در کشور تحت پوشش بیمه است و بخشی از آن‌ها وارداتی‌ هستند، اما اکثرشان به صورت تولید داخلی وجود دارند. در زمینه داروهای وارداتی طبیعتا ممکن است دچار مشکلاتی شویم، اما باید برنامه‌ریزی کنیم که چگونه با امکاناتی که داریم دارو و درمان دیابتی‌ها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اجتماعی دیابتی‌ها، گفت: برخی مبتلایان به دیابت که به سر کار می‌روند از ترس اینکه اخراجشان نکنند، نمی‌توانند قند خود را در محل کار کنترل کنند. مشکلات اجتماعی این بیماران بیش از مشکلات درمانی‌شان است.

انواع دیابت

رجب درباره تفاوت دیابت نوع یک و نوع دو، گفت: طبق طبقه‌بندی سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون بین‌المللی دیابت، چهار دسته است که شامل دیابت نوع یک، نوع دو، دیابت بارداری و دیابت همراه با بیماری‌های دیگر است. شایع‌ترین نوع آن دیابت نوع یک و دو است. دیابت نوع یک بیشتر کودکان، نوجوانان و افراد زیر ۳۰ سال را مبتلا می‌کند. در این نوع دیابت سیستم دفاعی بدن به دلایلی به سلول‌های تولید انسولین حمله می‌کند. دیابتی نوع یک وقتی به این نوع دیابت مبتلا می‌شود باید انسولین درمانی شود و این نوع دیابت قابل پیشگیری هم نیست. حدود ۵ تا ۱۰ درصد از دیابتی‌ها به دیابت نوع یک مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: حال دیابت نوع دو که شایع‌ترین نوع دیابت بوده و ۹۰ درصد دیابتی‌ها را تشکیل می‌دهند، عمدتا افراد بالای ۳۰ سال هستند. علت اصلی دیابت نوع دو تغییر در شیوه زندگی مانند بی تحرکی، تغذیه ناسالم، افزایش وزن و... است. به همین دلیل می‌گوییم افرادی که چاق هستند، ممکن است بیش از ۸۰ درصد در طول زندگی‌شان به دیابت مبتلا شوند. درمان این دیابت تغییر در شیوه زندگی، مدیریت استرس و در نهایت استفاده از داروهای خوراکی است و یک‌سوم تا یک‌چهارم از این افراد هم نیازمند تزریق انسولین می‌شوند. این افراد کسانی هستند که دیابت‌شان دیر تشخیص داده می‌شود. یکی از علائم دیابت، بی‌علامتی آن است. یعنی فرد سال‌ها به دیابت مبتلا بوده، اما شناسایی نشده است.

 

رجب گفت: اگر یک بیمار مبتلا به دیابت بیش از ۴ سال قندش بالای حد نرمال باشد، طبیعتا باید منتظر عوارض بیماری در او باشیم. درصد بسیار ناچیزی است که امکان دارد قند بالا داشته و دچار عارضه نشوند، اما اکثر دیابتی‌ها با قند بالای کنترل نشده، دچار عوارض دیابتی می‌شوند. بیشترین عارضه‌ای که ایجاد می‌شود ابتدا عوارض چشمی است. بعد از آن بیماری‌های قلبی و عروقی و احتمال ایجاد زخم پای دیابتی و ... هم وجود دارد.

مقالات دیگر:سالن زیبایی رودکی



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

تحقیقات مأموران پلیس برای شناسایی عامل مرگ مرد جوان ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت دوماه از حادثه، وکیل خانواده وی به دادسرای امور جنایی آمد و از همسر مرد جوان به اتهام قتل شکایت کرد.

کشف جسد یک مرد با لباس خانگی در بزرگراه امام علی تهران / راز قتل چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، تحقیقات پلیس پایتخت درباره مرگ مشکوک مرد میوه‌فروش با تحقیق از همسرش وارد مرحله تازه می‌شود.

یکی از روزهای شهریور ماه امسال بود که به مأموران پلیس تهران خبر رسید، پیکر زخمی و نیمه جان مرد جوانی از بزرگراه امام‌علی (ع) برای درمان به یکی از بیمارستان های جنوب تهران منتقل شده‌است. بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد پیکر این مرد را راننده عبوری پیدا کرده و بعد با اورژانس تماس گرفته‌است.

راننده عبوری گفت: در حال رانندگی بودم که چشمم به جسم مشکوکی در حاشیه بزرگراه افتاد و کنجکاو شدم و خودروام را متوقف کردم. وقتی نزدیک شدم دیدم مردی با لباس خانگی زخمی و نیمه‌جان روی زمین افتاده‌است که احتمال دادم با خودرویی تصادف کرده و راننده آن هم از محل گریخته‌است. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و درخواست کمک کردم.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری در ارومیه

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت تیم پزشکی اعلام کردند مرد جوان بر اثر شدت جراحات که ناشی از اصابت جسم سخت به بدنش بود، روی تخت بیمارستان فوت کرده است.

بدین ترتیب تحقیقات مأموران پلیس برای شناسایی عامل مرگ مرد جوان ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت دوماه از حادثه، وکیل خانواده وی به دادسرای امور جنایی آمد و از همسر مرد جوان به اتهام قتل شکایت کرد.

وی در توضیح ماجرا گفت: پیمان در میدان تره‌بار کار می‌کرد و وضع مالی‌اش هم خوب بود. خانواده وی مرا به عنوان وکیل انتخاب کردند و از من خواستند از همسرش به اتهام قتل پسرشان شکایت کنم. به گفته اولیای‌دم پیمان از مدتی قبل با همسرش اختلاف پیدا کرده‌بود و همیشه با هم مشاجره لفظی داشتند. اختلافات آن‌ها آنقدر زیاد شده بود که حتی تصمیم به جدایی هم گرفته‌بودند.

زمانی که پیکر نیمه‌جان پیمان در بزرگراه پیدا شده با لباس خانگی بوده در صورتی که چطور ممکن است پیمان با لباس خانگی به آن بزرگراه که در مسیر خانه‌اش هم نیست برود و در آنجا تصادف کند. ما احتمال می‌دهیم که او در مکان دیگری بر اثر ضرب و جرح به شدت زخمی شده و عامل یا عاملان قتل هم پیکر نیمه جانش را به بزرگراه منتقل و در آنجا رها می‌کنند تا با صحنه‌سازی مأموران پلیس را فریب دهند و اینگونه جلوه دهند که او در تصادف با خودرو کشته شده‌است. از طرفی هم این احتمال هم وجود دارد که عامل یا عاملان قتل با تصادف عمدی او را به قتل رسانده باشند.

وکیل اولیای دم درباره علت شکایت از همسر وی به اتهام قتل گفت: براساس گفته‌های اولیای دم همسر پیمان پس از حادثه به خارج از کشور فرار می‌کند، چون فکر می‌کند که از سوی مأموران پلیس بازداشت می‌شود تا اینکه چند روز قبل وقتی می‌بیند هیچ خبری نشده و آب از آسیاب افتاده‌است، دوباره به ایران بر می‌گردد. الان از او به اتهام قتل شوهرش شکایت دارم.

 

با طرح این شکایت قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران به تیمی از کارآگاهان جنایی دستور داد تحقیقات فنی خود را درباره این حادثه آغاز کنند تا زوایای پنهان مرگ مرد جوان بر ملا شود.

مقالات دیگر:خانه سالمندان غرب تهران



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

وکیل فدراسیون فوتبال از تمدید مهلت دادگاه حکمیت ورزش (CAS) برای صدور حکم مارک ویلموتس خبر داد.

رای پرونده ویلموتس باز هم به تعویق افتاد

به گزارش بولتن نیوز، روزبه وثوق احمدی، وکیل فدراسیون فوتبال گفت: دادگاه حکمیت ورزش امروز (جمعه) در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مهلت صدور حکم پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، تا ۵ آذر (۲۶ نوامبر) تمدید شده است.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ملکی ارومیه

پیش‌تر اعلام شده بود که صدور حکم پرونده ویلموتس، اول ماه سپتامبر خواهد بود اما به درخواست دادگاه حکمیت ورزش تا پایان ماه سپتامبر (۷ آبان) تمدید شد.

مقالات دیگر:باغ تالار



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

یک تاجر اوکراینی که گفته می‌شود در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با رودی جولیانی همکاری داشته، متهم به نقض قوانین مالی مربوط به کمک به کارزار انتخاباتی ترامپ شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لو پارناس که یک تاجر ثروتمند اوکراینی است متهم است با همکاری رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ به مبارزات انتخاباتی رییس جمهور سابق آمریکا کمک مالی کرده است. این کمک مالی قوانین مربوط به کارزارهای انتخاباتی در آمریکا را نقض کرده است.

بر این اساس، دادستان‌ دادگاه فدرال آمریکا می‌گوید پارناس ۴۹ ساله و فرد دیگری به نام آندری کوکوشکین به طور غیرقانونی پول‌های زیادی را برای پیشبرد اهداف انتخاباتی در اختیار برخی چهره‌های جمهوری خواه قرار داده اند.

مقالات بیشتر:وکیل ارومیه

داملیان ویلیامز، یکی از دادستان‌های آمریکایی حاضر در این پرونده گفت: هیئت منصفه دادگاه فدرال به اتفاق آراء معتقدند که لو پارناس و آندری کوکوشکین برای توطئه علیه نظام سیاسی آمریکا تلاش کرده اند.

این محاکمه که از دو هفته پیش آغاز شده است در حال بررسی اتهامات مربوط به کمک‌های مالی برخی رابطان و تاجران خارجی به گروهی از جمهوری خواهان در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

لوپارناس متهم است بیش از ۳۲۵ هزار دلار را در زمان تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ در اختیار رودی جولیانی، وکیل رییس جمهور سابق آمریکا قرار داده است. این موضوع بار دیگر بحث درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را داغ کرده است.

براساس قوانین کارزارهای انتخاباتی در آمریکا، نامزدها می توانند کمک های خارجی و داخلی دریافت کنند اما باید این کمک ها و میزان آن را به مراجع قانونی اعلام کنند. برای مثال، عربستان سعودی یکی از بزرگترین حامیان مالی خارجی حزب جمهوریخواه در انتخابات های آمریکا محسوب می شود. با این حال، در صورت تخلف در اعلام این کمک ها، این موضوع می تواند نقض قانون انتخابات و دخالت کشورهای خارجی در انتخابات محسوب شود.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

سیامک قاجار قیونلو، وکیل دادگستری در شرق نوشت: در میان هیاهو و هیجان ناشی از طرح صیانت و حمایت، خیلی زیرکانه و با انتخاب واژه‌های قشنگ طرح جدیدی به نام «الزام به انتشار داده و اطلاعات» تقدیم مجلس شده که براساس آن، حکومت مالک اطلاعات همه زندگی و کسب و کار مردم خواهد شد.

به گزارش «شیعه نیوز»، سیامک قاجار قیونلو، وکیل دادگستری در شرق نوشت: در میان هیاهو و هیجان ناشی از طرح صیانت و حمایت، خیلی زیرکانه و با انتخاب واژه‌های قشنگ طرح جدیدی به نام «الزام به انتشار داده و اطلاعات» تقدیم مجلس شده که براساس آن، حکومت مالک اطلاعات همه زندگی و کسب و کار مردم خواهد شد.

این طرح به نظر من حتی خطرناک‌تر از طرح قبلی راجع به اینترنت است. چون طرح قبلی راجع به محدودیت اینترنت بود که همه می‌توانستند در هر سطحی درک درستی از توالی بد و نادرست آن داشته باشند، اما این طرح بخشی پنهان از فضای سنتی و سایبر را نشانه رفته که خیلی‌ها تصوری از پیامدهای به‌شدت پلیسی آن ندارند و بنابراین مقاومتی عمومی علیه آن شکل نخواهد گرفت.

همچنان‌که ندیدم تا الان کسی راجع به آن بنویسد. متنی است آشفته و پر از غلط‌های ساختاری، فکری، حقوقی، ادبی و البته املایی، که هم در کلیات ایرادات اساسی دارد و هم در جزئیات؛ هم در قلمرو شمول غلط است و هم در استثنا‌کردن موارد آن. خلاصه، طرحی است معیوب و بلای جان ما ایرانیان. محض نمونه، تعریف این طرح از داده‌های شخصی و حریم خصوصی جالب است:

مقالات بیشتر:وکیل ارومیه

«2-2- داده‌های شخصی: داده‌هایی که به تنهایی یا به همراه داده‌های دیگر به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم می‌تواند به شناسایی یک شخص (اعم از حقیقی یا حقوقی خصوصی، عمومی یا دولتی) منجر شود».

سرگذشت قانون دسترسی به اطلاعات دولتی سوئد برایم تداعی شد! در 1688 میلادی به‌موجب فرمانی از سوی پادشاه سوئد و بعضی استان‌ها، اسناد دولتی جزء اموال پادشاهی (مثل داده‌های شخصی مد نظر این طرح مجلس!) محسوب و انتشار آنها به‌طور صریح منع شد. هرچند درنهایت و با مبارزه مردم، سرانجام قانون‌ آزادی‌ مطبوعات‌ 1766 تصویب و به قرن‌ها رازپوشی‌ اداری‌، محدودیت‌ در انتشار اطلاعات‌ حكومتی‌ و سانسور خاتمه داده شد‌. کاری که ظاهرا با تصویب قانون انتشار و آزادی دسترسی در سال 1387 در ایران انجام شد و معلوم نیست این بند 2-2- با وجود تعارض آشکار با قانونی که خود مجلس در سال 1387 تصویب کرده، چه وجاهتی دارد؟

یا «2-15- حریم خصوصی اطلاعاتی: قلمرویی از زندگی هر شخص که برابر قانون یا عرف از دسترسی دیگران مصون می‌باشد، مانند تمامیت جسمی، اماکن خصوصی و منازل، ارتباطات خصوصی با دیگران، شنود و دسترسی اطلاعات شخصی فرد از طریق رایانه، تلفن همراه، نامه، خودرو و آن قسمت از مکان‌های اجاره‌شده خصوصی نظیر هتل و کشتی، همچنین آنچه که حسب قانون فعالیت حرفه‌ای خصوصی هر شخص حقیقی و حقوقی محسوب می‌شود؛ ازقبیل اسناد تجاری و اختراعات و اکتشافات»

*«خودرو» جزء حریم خصوصی است! ولی خب دوربین حق دارد داخلش را ببیند و حتی مالک خودرو را مجازات کند.

*«اماکن خصوصی و منازل» حریم خصوصی است البته تا جایی که دولت نخواهد داخل شود. اما اگر ماهیت ارتباطات خصوصی افراد داخل مسکن را نپسندد، دیگر خصوصی نیست و می‌تواند شبانه بدون اطلاع وارد شود، همان صبحگاهان دادگاه تشکیل و همان لحظه حکم شلاق و زندان را اجرا کند (سال‌ها پیش در حمله به جمع دور‌همی دانشجویان قزوین).

*ارتباطات خصوصی» هم تا زمانی حریم خصوصی است که محتوای این ارتباط مورد پسند و موافقت دولت باشد والا فرقی نمی‌کند در دانشگاه، پارک یا مسکن و... جلوی این ارتباط را خواهد گرفت...

*«اسناد تجاری، اختراعات و اکتشافات» حریم خصوصی است! هیچ اختراعی، مادامی‌که قانون وجود دارد، در ماهیت، حریم خصوصی هیچ‌کس نیست. یعنی قانون حق اختراع ما که زمان رضاشاه (1310) تصویب و سال 1386 اصلاح شد را نخوانده‌اند؟ اصلا می‌دانند چنین قانونی وجود دارد؟ نویسنده این طرح اصلا می‌داند حق اختراع چیست؟

نظام حق اختراع حدود هفتصد سال پیش در جمهوری ونیز به وجود آمد و سپس به‌تدریج در همه نظام‌های حقوقی مورد اقبال قرار گرفت تا اطلاعات ملک خصوصی مخترع نباشد و جامعه بتواند از آن اطلاعات برای اختراع یک محصول برتر و بهتر، استفاده کند. یعنی قاعده «جمع اندیشه‌ها»: «هر بنایی که ساخته می‌شود پایه‌ای است برای بنای بعدی» در مقایسه با جوامعی که به‌دلیل فقدان نظام حمایتی / یا نبود حمایت مؤثر، با «تفریق اندیشه‌ها» روبه‌رو هستند؛ جزایری از اختراعات مجزا، تکراری، بدلی و هم‌سطح که «هر بنا، بنایی است برای بناهای مشابه و مثل هم».

شاید اگر در عصر دانشمندان مسلمانی چون شیخ بهاء نظام حقوقی کشور ما برخوردار از قانون حق امتیاز، چون جمهوری ونیز بود، اکنون دنیا صدها سال بود که از انتشار اطلاعات مربوط به نبوغ وی بهره می‌برد... مخترع صد درصد اطلاعات خود را افشا و در اختیار جامعه قرار می‌دهد، در عوض حکومت به مدت حداکثر 20 سال حمایت انحصاری (کیفری و جبران خسارت حقوقی) برای محصول ناشی از این اختراع به عمل می‌آورد...

400 صفحه می‌توان در مورد این طرح نقد نوشت و نشان داد تا چه اندازه طراحان این طرح بهترین مفاهیم زندگی را به نیت بدترین اعمال و سوءاستفاده‌ها به خدمت گرفته‌اند. یک ورود آشکار به اندک باقیمانده بی‌رمق حریم خصوصی زندگی تک‌تک ایرانیان و اجحافی دیگر به مفاهیم، ایده‌ها، واژه‌ها و کلمات خوب.

مقالات دیگر:خانه سالمندان



:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

ایسنا/همدان یک وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: ثبت ازدواج به عنوان یک الزام می تواند بی نظمی و اختلافات به وجود آمده بین اشخاص و شبهات حاصل از روابط بین  آنها را کاهش دهد و از بین ببرد.

سعید دانشخواه در گفت‌وگو با ایسنا ، بیان کرد : ثبت ازدواج ، مبین تنظیم یک سند و مدرکی است و بین زوجین که حدود و مختصات و شرایط و اوضاع و احوال حاکم بر آن محدود ، محصور و معین می شود.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی ما ازدواج امری مقدس محسوب می شود ، گفت:  نه تنها در دین اسلام که در تمامی ادیان مذاهب حقیقی کتب آسمانی ازدواج مقدس و دارای جایگاه ویژه است و برخی از پیروان این ادیان ، رویکردی متناقض با داده‌های پروردگار در پیش گرفته‌اند اما در یک جمع بندی کلی امر ازدواج همیشه دارای جایگاه بالایی در میان تمام ادیان و مذاهب بوده است.

مقالات مشابه:وکیل در ارومیه

دانشخواه با بیان اینکه در  قرآن و نیز در روایات و احادیث معتبر از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام، ازدواج رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفت ، اظهار کرد :حدود و ثغور آن تعیین شده و الزامات و اختیارات طرفین ازدواج مشخص و تشریفاتی برای وقوع عقد ازدواج در نظر گرفته شده است.

وی یکی از الزامات مربوط به ازدواج را موضوع اجباری شدن ثبت این واقعه دانست و ازثبت این واقعه آثار و فواید آن گفت :با ثبت ازدواج، موضوع ازدواج یک حفاظ امنیتی روانی ،ذهنی و در جامعه هم یک حس امنیت خاطر برای مردم فراهم می‎سازد و با ثبت ازدواج این مسأله از محدوده الفاظ و اظهارات بدون مدرک و سند خارج نمی شود.

دانشخواه یکی دیگر از فواید ثبت ازدواج که شاید مهمترین آنها است آگاهی و علم طرفین ازدواج به حقوق، تکالیف و اختیارات و وظایف ناشی از وقوع عقد ازدواج دانست و گفت: توضیح اینکه طرفین با آگاهی از اینکه در مقابل یکدیگر چه حقوق و چه تالیفی دارند، ضمن اینکه می توانند با این موضوع، زندگی مشترک خود را آغاز کرده ادامه دهند و با این گزاره ها، آن را حفظ کنند، ثبت ازدواج مقتضای به رسمیت شناختن حقوق هر دو طرف عقد (زوجین)و لزوم رعایت این حقوق از سوی آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: عدم ثبت ازدواج نمی‌تواند این حقوق و اختیارات را تبیین کرده و به رسمیت بشناسد هریک از زوجین با آگاهی از حقوق و تکالیف خود که در نتیجه ثبت ازدواج به دست می‌آید در مقابل سوء استفاده طرف دیگر مقاومت کرده و اجازه هرگونه رفتار ناشایست را که در زمان‌ها قبل از اسلام در میان اعراب رایج بود، از وی سلب کند .

دانشخواه به فایده دیگر ثبت ازدواج پرداخت و گفت: همان‌گونه که وقوع عقد ازدواج و شکل گیری زندگی مشترک، فرع بر رعایت تشریفات و طی مراحل متعددی است، بالتبع برهم زدن این عقد و پایان دادن زندگی مشترک هم تابع تشریفات ویژه و خاصی خواهد بود با ثبت ازدواج و درنظر گرفتن حق و حقوق برای طرفین، اجازه خاتمه دادن زندگی مشترک که سابقا در قبل از اسلام فقط در حوزه اختیارات زوج بود، را در مواردی هم برای زوجه درنظر گرفت.

وی افزود: ثبت ازدواج می‌تواند همراه با شرایطی تحت عنوان شرایط ضمن عقد همراه شود که این شرایط می‌تواند برای طرفین، به خصوص زوجه امتیازات و اهرم‌های مشخصی را به ارمغان آورد. از جمله این شرایط حق انتخاب مسکن ، نگهداری فرزندان برای زوجه و .... هستند که تمام این ارفاقات فرع بر ثبت واقعه ازدواج است .

 

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه ملزم بودن طرفین به ویژه زوج به رعایت تشریفات و مراحل متعدد برای جدایی و طلاق، می‌تواند خود یک امتیاز محسوب شود، تبیین کرد: در این مدت و در فاصله طی این مراحل، چه بسا طرفین با وساطت و میانجی‌گری بزرگان خانواده و اقوام و آشنایان به ادامه زندگی مشترک راغب شده و از تصمیم خود برای جدایی صرف نظر کنند .

وی ادامه داد: به طور کلی با ثبت ازدواج حقوق و تکالیف زوجین به رسمیت شناخته می‌شود و برای عدم رعایت آنها ضمانت اجرایی تعیین کرده و به عنوان یک اهرم تعادل این شروط  می‌تواند در ثبات و حفظ زندگی مشترک، تعیین شود.

دانشخواه در مورد زن و شوهری که می‌توانند ثبت ازدواج خود را باطل کنند ، تصریح کرد: ثبت ازدواج از الزامات طرفین است به این معنا که واقعه ازدواج طبق مقررات حاکم بر کشور باید در دفاتر رسمی ثبت شود در مقابل همین زوجین که ازدواج خود را ثبت کرده‌اند با استفاده از همین امر و به عنوان یکی از آثار ثبت ازدواج می‌توانند در مواردی خاص این ثبت ازدواج را باطل و لغو کنند.

وی با بیان اینکه در مواردی خاص و محدود، زوجین می‌توانند این ازدواج را باطل کنند ، گفت : در صورتیکه ازدواج ثبت شده بدون رضایت احدی از طرفین باشد و یا زوجه بدون داشتن اذن از سوی پدر و ولی اقدام به ازدواج کرده است باطل محسوب می‌شود، رضایت یعنی هریک از طرفین بدون اکراه و اجبار با کمال خواست و اراده خود اقدام به ازدواج کرده است.

این وکیل دادگستری به این نکته‌ اشاره کرد که در بعضی موارد مشاهده می‌شود  برخی ازدواج‌های ثبت شده در نتیجه اکراه و یا اجبار صورت می‌گیرد یا در نتیجه اغفال و فریب طرفین البته در خصوص اغفال و فریب و رضایتی هم که در نتیجه اغفال و فریب حاصل می‌شود مقرره( قانونی در قانون مجازات اسلامی )تعزیرات داریم که طبق آن اگر هریک از زوجین طرف مقابل خود را داشتن شغل ، سمت ، منصب و .... فریب دهد و عقد هم بر مبنای این خصوصیات و اوصاف واقع شود، رفتار ارتکابی جرم و قابل مجازات است به علاوه نکاح هم فسخ خواهد شد.

وی به مورد دیگری که زوجین می توانند ثبت ازدواج را باطل کنند، اشاره کرد و گفت: تخلف هریک از زوجین به خصوص زوج از شرایط تعیین شده در مقام شروط ضمن عقد یکی از این موارد است، مورد دیگر اگر یک زن مسلمان با یک مرد غیر مسلمان ازدواج کند، باز این ازدواج باطل و البته حرام است.

وی با اشاره به اینکه چگونه مجنون و صغیر خودشان می‌توانند ازدواجشان را ثبت کنند ، اظهار کرد: کسی که از منظر عقل دچار مشکل است یعنی کسی که مجنون است ، شرایط عامه و اهلیت الزام برای ثبت ازدواج را ندارد به دلیل اینکه مجنون به شخصی گفته می شود که اختلال روانی داشته و قصد قوه تمیز ندارد یا متزلزل هستند لذا چنین شخصی نمی‌تواند هیچ نوع عقدی را منعقد کند و عقد نکاح و ازدواج هم یکی از عقود مهم و ویژه است .

دانشخواه  ادامه داد: بنابراین مجنون به سبب اینکه نمی‌تواند خوب و بد را تمیز دهد و یا اراده و قصد وی متزلزل بوده و یا کلا فاقد قصد و اراده است ، نمی تواند در امر ازدواج رأسا اقدام کند و شخصی که صغیر است  به مانند شخص مجنون فاقد شرایط عامه اهلیت هستند، اهلیت را الزام و قانونی را برای انعقاد عقد نکاح ندارد.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد : کسی که صغیر است از لحاظ جسمی و البته روحی و فکری، هنوز به مرحله‌ای نرسیده که بتواند ماهیت عقد ازدواج را درک کند و از نظر روانشناسان صغار به علت نداشتن درک درست و منطبق با وقایع، نمی‌توانند محل انتظار بوده و در امر مهم و سازنده‌ای مانند ازدواج درست و کامل عمل کنند و این نقایص و چالشهای محسوس و ملموس با مبنا و فلسفه ازدواج و تشکیل زندگی مشترک و خانواده، تناقض آشکار دارد.

 

دانشخواه اظهار کرد  به هرحال قوانین موضوعه کشور ما براساس آموزه‌های دین اسلام سن بلوغ را برای پسران و دختران البته بر مبنای سال قمری ، به ترتیب 15 و 9 سال تمام قمری تعیین کرده است و در کنار سن بلوغ سن رشد هم در حقوق موضوعه داریم که بر اساس و مبنای سال شمسی تعیین می‌شود و 18 سال در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر در صورتیکه دختری به سن بلوغ رسیده و به ویژه به سن 18 سال شمسی هم رسیده است در صورتی که باکره بوده و برای بار اول قصد ازدواج دارد، باید مجدداً از پدر خود اجازه دریافت کند در صورتی که پدر اجازه ندهد جز در مواردی خاص که باید حکم دادگاه صادر شود، دختر باکره نمی‌تواند ازدواج کند.

مقالات دیگر:گل فروشی پونک



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

وکیل دادگستری گفت:با تحقق شرایطی خاص زوجه می تواند پس از فوت همسرش از مستمری و سایرمزایا بهره مند شود.

مهیار صادقی وکیل دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مستمری نوعی تعهد قراردادی است که با توافق طرفین به نفع شخص ثالث یا خود فرد انجام شده و تابع نظام قراردادی از جنس بیمه است.

صادقی بیان کرد: مستمری از قوانین ارث تبعیت نمی‌کند و قابلیت تقسیم ندارد، بنابر این نمی‌توان گفت پسر باید دو برابر سهم دختر مستمری دریافت کند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: پس از فوت فرد فرزندان متوفی و همسر وی به شرط تحقق شروطی می‌توانند از مستمری بهره‌مند شوند.

مقالات دیگر:وکیل در ارومیه

وی ادامه داد: اگر زوجه بتواند ثابت که همسر دائم متوفی است، در صورتی که سن فرزندان پسر متوفی زیر سن قانونی باشد و فرزندان دختر متوفی اگر مجرد یا مطلقه باشند در هر سنی می‌توانند مستمری دریافت کنند.

صادقی گفت: به موجب بند یک ماده ٤٨ قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱ و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب ۲۷ بهمن ۹۳ قوه قضائیه، ازدواج دائم همسر یا همسران بیمه شدگان یا مستمری بگیران متوفی، مانع استمرار در پرداخت مستمری فوت و سایر مزایای جانبی متعلقه به آنان نخواهد بود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: همچنین بر اساس حکمی که قانون مدنی مقرر داشته است، زن در زمانی که عده وفات شوهر را نگه داشته، حق دریافت نفقه را خواهد داشت که این نفقه از اموال شوهر وصول شده و در صورتی که مرد اموال کافی نداشته باشد، خویشاوندان وی موظف به پرداخت نفقه همسر وی خواهند بود.

وی اظهار کرد: صداق نیز دینی است که زن حق دارد آن را از ارثیه متوفی پیش از تقسیمات ارث بردارد و نسبت به دریافت مهر و نفقه خود در زمان حاملگی در ارث حق تقدم دارد.

مقالات دیگر:باشگاه ورزشی در پونک



:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

نصف جهان:بسیاری از افراد بعد از طلاق به دنبال حذف نام همسر سابق خود از شناسنامه هستند که در این گزارش درباره چگونگی انجام این کار توضیحاتی ارائه داده ایم.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند پس از پایان زندگی مشترک تمام آثار مربوط به همسر سابق خود را از زندگیشان حذف کنند که البته بعضی از این آثار به سادگی قابل پاک شدن نیست.

ممکن است بسیاری از افراد تمایل داشته باشند تا نام همسر سابق خود را از صفحه شناسنامه پاک کنند. گرچه این کار خالی از اشکال نیست اما در مواردی که فرد مجبور به ارائه شناسنامه خود به سایرین شده و از افشا شدن اطلاعات شخصی خود کراهت داشته باشد حذف نام همسر از این سند هویتی چاره ساز است.

مقالات بیشتر:وکیل حضانت فرزند در ارومیه

طبق قانون ثبت احوال تمامی وقایع ازدواج، طلاق، وفات زوج یا زوجه، رجوع، بذل مدت و فسخ نکاح باید در دفاتر ثبت کل وقایع ثبت شود .

آنچه در شناسنامه  المثنی درج می شود شامل آخرین نکاح و طلاق یا بذل مدت و در صورت تعدد زوجات آن تعداد ازدواج که به قوت خود باقی مانده، است ضمن ازدواج و طلاق غیرمدخوله نیز در شناسنامه المثنی درج نخواهد شد.

بنابر این مرد یا زن با داشتن مدرک دوشیزگی زن از پزشکی قانونی می توانند از اداره ثبت احوال درخواست کنند که نام همسر سابق از شناسنامه شود که در این مورد ثبت احوال شناسنامه المثنی صادر می کند.

ممکن است پیش از این ازدواج، ازدواج دیگری صورت گرفته و باکرگی در اثر آن از بین رفته باشد، در این مورد با توافق زن و شوهر مبنی بر اینکه ارتباطی واقع نشده می توان اقدام به حذف نام همسر سابق از شناسنامه کرد.

اقدامی دیگری که زن می تواند برای حذف نام همسر پیشین خود از شناسنامه انجام دهد معرفی خواستگار به دفتر ثبت ازدواج و اخذ گواهی تمایل طرفین به ازدواج است.

با ارائه این گواهی به ثبت احوال و درخواست حذف نام همسر سابق، شناسنامه المثنی ای بدون نام او صادر خواهد شد.

راه دیگر تقدیم دادخواست به دادگاه است. در این موضوع باید به دادگاهی که در محل صدور شناسنامه واقع شده مراجعه و به طرفیت اداره ثبت احوال اقامه دعوا کرد.

دادگاه پس از بررسی مدارکی مانند اصل طلاق نامه تصمیم می گیرد که سوابق از شناسنامه شما پاک شود یا خیر.

مرد نیز پس از ازدواج می تواند با ارائه مدارکی مانند کارت ملی، سند طلاق و ازدواج دوم به اداره ثبت احوال یا دفتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و درخواست حذف نام همسر سابق از شناسنامه را ارئه دهد.

جالب است که بدانید افراد حتی با داشتن فرزند مشترک می توانند نام همسر سابق خود را از شناسنامه پاک کنند اما پاک کردن نام پدر و ماد از شناسنامه فرزند یا حذف نام فرزند از شناسنامه والدین ممکن نیست.

 

با وجود امکان حذف نام همسر از شناسنامه شاید این مسئله به ذهن خطور کند که نمی توان از سابقه فرد اطمینان حاصل کرد بنابر این راهکار دیگری که برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است.

گواهی تجرد گواهی است که مطابق آن مشخص می شود صاحب شناسنامه سابقه ازدواج، طلاق، فسخ نکاح و فوت همسر ندراد و شما می توانید از فرد مورد نظر بخواهید تا این گواهی را درخواست کرده و به شما ارائه دهد.

مقالات دیگر:دفتر عقد شیک



:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

پرداخت مهریه، تهیه خانه، برگزاری مراسم عروسی، پرداخت نفقه زن و فرزند، تمکین از شوهر، نداشتن حق خروج از کشور، نداشتن حق تحصیل و اشتغال، نداشتن حق حضانت فرزندان و... تنها بخشی از هراس برخی جوانان امروزی برای ازدواج است. قوانینی که راه ناهموارشان بی توجه به ساختار خانواده امروزی و با دادن حقوق مطلق به یکی از طرفین ازدواج و نادیده گرفتن طرف دیگر در مباحث مختلف زندگی مشترک؛ جوانان طالب ازدواج را هراسان کرده است.

به گزارش ایسنا، مطابق با آمار اعلام شده از سوی مسئولین، در سال ۹۹ پس از ۱۷ سال قرار گرفتن در شیب نزولی ازدواج، بالاخره شاهد رشد حدودا چهار درصدی ازدواج بودیم. به طوری که ۵۳۳ هزار و ۱۶۵ مورد ازدواج ثبت شده در سال ۹۸ به ۵۵۶ هزار و ۶۹۹ مورد در سال ۹۹ افزایش یافته و این در حالی است که از سال ۹۲ تا سال ۱۳۹۸ آمار ازدواج با نرخ کاهشی بین ۹ تا ۴ درصد مواجه بوده است.

مقالات مشابه:بهترین وکیل نفقه در ارومیه

به گفته مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان براساس نظرسنجی‌های انجام شده بر روی جوانان در آستانه ازدواج، در حالی ۶۰ درصد جوانان به ضرورت ازدواج تاکید دارند که ۳۳ درصد جوانان حتی با وجود پیدا شدن فرد مناسب و فراهم بودن شرایط اقتصادی تمایلی به ازدواج ندارند و از سوی دیگر  ۳۴. ۹ درصد از همین جوانان، بالا بودن هزینه‌های ازدواج و ۲۶. ۳ درصد نیز ترس از ازدواج ناموفق را از دلایل تاخیر در ازدواج خود بیان کرده اند.

اگرچه دلایل و چرایی ترس جوانان از ازدواج می‌تواند مولفه های فراوان و متفاوتی داشته باشد اما یکی از مسائل قابل تامل عدم تطابق قوانین فعلی با ساختار خانواده امروزی و به دنبال آن اضطراب و هراس از تشکیل زندگی مشترک است به طوری که در برخی موارد، قانون وظایف سنگینی نظیر تامین تمام مخارج زندگی مشترک را بر عهده مرد گذاشته و در خصوص مشارکت در تامین هزینه‌ها هیچ الزامی برای زن قائل نشده و از سوی دیگر نیز با نادیده گرفتن حقوق اولیه زن نظیر حق تحصیل، خروج از کشور، حضانت و غیره در پی دادن امتیازاتی برای جبران تکلیف سنگین تامین مخارج زندگی به، مرد است.

فارغ از اینکه در مسیر ناهموار قوانین ازدواج، حقوق زنان بیشتر نادیده گرفته شده یا مردان؛ با وجود قوانینی که با تغییرات اجتماعی و اقتصادی جامعه امروزی تطابق ندارد؛ چطور انتظار می‌رود جوانِ مشتاقِ ازدواج از تشکیل زندگی مشترک هراسان نباشد؟.

ساختار قانون با ساختار خانواده‌های امروزی تطابق ندارد

مینا جعفری، فعال حوزه حقوق خانواده با بیان اینکه ساختار قانون با ساختار خانواده‌های امروزی تطابق ندارد و همین امر موجب استرس و هراس افراد برای ازدواج می‌شود، درباره چرایی هراس برخی جوانان نسبت به ازدواج به ایسنا، گفت: فارغ از مباحث عاطفی و احساسی، ازدواج یک قرارداد و این نکته مهمی است. در ازدواج نیز مطابق با هر قراردادی نیازمند توجه به مسائل مالی هستیم. عمده مباحث ما در ازدواج به مسائل مالی مابین زوجین معطوف می‌شود بنابراین قانون گذار باید مسائل مالی را شفاف و با توجه به وضعیت خانواده های امروزی در نظر بگیرد چراکه ساختار خانواده امروزی و تکالیف زوجین تغییر کرده اما حقوق تغییر نکرده است.

وی با اشاره به قانون مدنی کشور، ادامه داد: این قانون حدودا مربوط به ۱۰۰ سال پیش است و ساختار آن منطبق با وضعیت خانواده هسته‌ای امروزی نیست. با این وجود وقتی ساختار قانون شبیه خانواده‌ها نیست بنابراین حقوق و تکالیف افراد خانواده نیز متفاوت از قانون خواهد بود. برای مثال طبق قانون مرد رییس خانواده است و نفقه زن بر عهده اوست، در حالی که آیا در جامعه امروزی زنها خارج از خانه شاغل نیستند و درآمدی ندارند؟ ولو اینکه زنان بعضا درآمد خود را خرج زندگی و فررندان خود می‌کنند. این قانون با ساختار خانواده کنونی همخوانی ندارد.

تامین مخارج زندگی به تنهایی توسط مردان با وضعیت اقتصادی فعلی سازگار نیست

این حقوقدان با تاکید بر اینکه در بخشهای مختلف جامعه امروزی نیاز به حضور و اشتغال زنان احساس می‌شود، تصریح کرد: بنابراین اینکه تنها آقا شاغل و تامین مخارج زندگی نیز بر عهده‌ او باشد، با جامعه امروزی و وضعیت اقتصادی فعلی هم خوانی ندارد. از سوی دیگر وضعیت اقتصادی و اجتماعی به گونه‌ای نیست که زنها در عرصه نباشند بلکه در بخشهای مختلف نیاز به زنان احساس می‌شود.

از بین رفتن ساختار سنتی جامعه و تغییر نقش زنان

به گفته وی، جامعه ساختار سنتی خود را کاملا از دست داده و نقش زنان تغییر کرده و این در حالی است که ما به ازای حقوقی آن را در خانواده نمی‌بینیم. به طوری که چه بسا در برخی خانواده‌ها آقا درآمدی ندارد و مخارج زندگی بر عده زن است درحالی که طبق قانون مرد رییس خانواده است و زن باید از او تبعیت کند.

جعفری به بحث نفقه نیز اشاره کرد و گفت: طبق قانون، زن در ازای نفقه قانونی که از مرد دریافت می‌کند صرفا باید تمکین انجام دهد و نیازی به انجام امور منزل توسط زن نیست، در حالی که آیا در خانواده ایرانی اساسا زنی وجود دارد که کارهای منزل را انجام ندهد و صرفا از شوهر تمکین کند؟. از سوی دیگر این حق رییس خانواده بودن مردان مشکلات زیادی را برای زنان ایجاد کرده است. با توجه به افزایش آگاهی نسبی جوانان، آیا موارد ذکر شده منجر به ایجاد ترس ازدواج در جوانان نمی‌شود؟.

این فعال حقوق خانواده گفت: دختری که حق طلاق، خروج از کشور، تحصیل، محل زندگی و حق اشتغال را پس از ازدواج از دست می‌هد، چگونه از ازدواج نترسد؟. قانون اما به ازای تکالیف مالی که به دوش مردان گذاشته به آنها چنین حقوقی را نیز داده است و این در حالی است که اکنون اداره مالی هزینه‌های زندگی مشترک برابر شده است.

دلایل هراس برخی زنان از ازدواج

این حقوقدان با اشاره به عدم بهره از قوانین مانوسی در جهان نظیر تقسیم اموال حین طلاق در ایران، افزود: به جای تقسیم اموال هنگام طلاق، قانون مهریه را مقرر می‌کنیم که عملا دریافت آن برای زنان غیر ممکن است. بنابراین هراس و اضطراب از ازدواجی که در آن عملا مهریه نخواهی داشت و حق طلاق، حق حضانت، حق افتتاح حساب برای فرزند و… برای زنان ایجاد می‌شود. حتی در صورت گرفتن وکالت برای حق طلاق از شوهر باز هم در صورت عدم شرکت شوهر در جلسات مشاوره پیش از طلاق، امکان طلاق وجود ندارد.

هراس مردان و خانواده‌هایشان از اجرای مهریه توسط زنان

وی با اشاره به دلایل حقوقی ترس برخی مردان از ازدواج ادامه داد: با وضعیت اقتصادی فعلی که تمام مخارج معیشتی زندگی مشترک و نفقه زن بر عهده مرد است، آیا مردان توانایی تشکیل زندگی مشترک را دارند؟. از سوی دیگر از جمله هراس پسران جوان و خانواده‌هایشان، طلب مهریه از سوی دختر است. خیلی از خانواده ها از اجرای مهریه استرس دارند. در واقع زندگی مشترک بدون آرامش با جنگ و جدال آغاز می‌شود چراکه قوانین ما ازدواج را نوعی قرارداد نمی‌بیند. باید قوانین مربوطه را منطبق با شرایط روز تعییر دهیم تا ساختار خانواده مستحکم شود و دچار آسیب‌های پیاپی نشود.

لزوم توجه به مسائل مالی ازدواج به عنوان یک قرارداد

 

جعفری در پایان با تاکید بر اینکه قانون ما با ساختار خانواده امروزی همخوانی ندارد و باید تغییر کند، تصریح کرد: امروزه فرهنگ جامعه تغییر اما قوانین تغییر نکرده و حتی درجا زده‌اند که خود منجر به افزایش طلاق و کاهش ازدواج می‌شود. در این شرایط جوانان رغبتی برای ازدواج پیدا نمی‌کنند و از ازدواج ترس دارند. باید مسائل مالی ازدواج را جدی گرفت و به عنوان قرارداد به آن نگاه کرد. عقدنامه‌های ما صوری و شکل قرارداد ندارد لذا لازم است زن و مرد شفاف درباره ازدواج صحبت کنند.

مقالات دیگر:گلفروشی پونک



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با ایجاد سایت اینترنتی فروش تلفن همراه، ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری میزان- سیدعلی شریفی بیان داشت: نهم اسفند ماه سال گذشته تعدادی پرونده‌ای مشابه به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که محتویات پرونده نشان از این داشت، فردی با ایجاد سایت فروشگاه اینترنتی، به بهانه فروش تلفن همراه سامسونگ در مدل‌های مختلف، مبالغی را از مال باختگان دریافت، ولی از تحویل کالا به خریداران امتناع ورزیده است.

وی عنوان کرد: در بررسی پرونده‌ها به دست آمد متهم علاوه بر اینکه از کاربران فضای مجازی ساکن در تهران کلاهبرداری کرده است از سایر استان‌های کشور نیز کلاهبرداری کرده است.

مقالات مشابه:کلاهبرداری پانزی چیست؟

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲۰۰ مال باخته شناسایی شد افزود: در بررسی‌های پلیسی، هویت واقعی متهم شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم اخذ شد.

بیشتر بخوانید:باشگاه ورزشی بانوان سعادت آباد

این مقام انتظامی توضیح داد: با شنایی مخفیگاه متهم در حوالی "نیاوران"، کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پایگاه در یک عملیات پلیسی موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی ادامه داد: متهم پس از انتقال به پایگاه یکم این پلیس به جرم ارتکابی معترف و با دستور قضائی روانه زندان شد.

به گفته سرهنگ شریفی، کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

کلاهبردان حرفه ای در مشهد با شیوه و شگرد های عجیبی کلاهبرداری می کنند.

به گزارش رکنا، باید 2میلیون تومان برای برادرم کارت به کارت می کردم. نه حوصله داشتم که در این هوای گرم از خانه بیرون بروم و نه حال رفتن تا پای عابر بانک. برای همین با یک جست وجوی ساده در گوگل بانک عامل حساب کارتم را پیدا کردم و وارد لینک مورد نظر شدم.

اطلاعات را به طور کامل در کادرهای مشخص شده پر کردم و بعد هم دکمه ارسال را زدم. رمز دوم که برایم ارسال شد را هم در کادر مورد نظر نوشتم. ارسال اطلاعات با خطا روبه رو شده بود. تا به خودم بیایم مبلغ 10میلیون از حسابم کسر شد. سرم داشت شاخ درمی آورد. رقم کسر شده با مبلغ درج شده در صفحه بانکی همخوانی نداشت. به بانک رفتم و آنجا بود که متوجه شدم حسابم هدف فیشینگ اطلاعات قرار گرفته و سایت بانکی مورد نظر درگاه جعلی بوده است.

حسابم خالی شده بود و مانند کف دست که هیچ مویی در آن وجود ندارد، حتی یک ریال هم برایم نمانده بود.

مقالات مرتبط: هر آنچه در مورد کلاهبرداری رایانه ای باید بدانیم

فردای آن روز به پلیس فتا رفتم و موضوع را به کارشناس مربوط گزارش کردم. پرونده ای هم در این راستا تشکیل شد اما بعد از گذشت 3روز هنوز خبری از شناسایی متهمان اعلام نشده است.

روایت دوم: خریدار تلفنی دست به نقد

به شدت پول لازم بودم. تصمیم گرفتم گوشی تلفن همراهم را بفروشم برای همین عکس هایش را در سایت دیوار آگهی کردم. زمانی از انتشار آگهی فروش گوشی نگذشته بود که فردی ناشناس با من تماس گرفت و بدون اینکه تلفن همراهم را ببیند با کمی چک و چانه آن را خریداری کرد. او یک شماره حساب از من گرفت و مبلغ 6 میلیون تومان به حسابم واریز کرد. بعد هم از من خواست تا گوشی تلفن را به وسیله پیک به آدرسی در مرکز شهر برایش ارسال کنم.

3روز از این ماجرا گذشته بود که متوجه شدم حساب بانکی ام مسدود شده و بعد هم به پلیس فتا احضار شدم. با مراجعه به پلیس فتا دریافتم که اسمم در یک پرونده کلاهبرداری به عنوان متهم ثبت شده و حالا باید تاوان دهان سوخته ای را می دادم که هیچ آشی نخورده است.

پول هایی که برای فروش گوشی تلفن همراه به حسابم واریز شده بود، منشأ غیر قانونی داشت و فرد خریدار آن ها را از طریق سرقت اطلاعات حساب شاکی به کارت بانکی من انتقال داده بود.

حالا من مانده بودم و بدهی ها و ضرری که باید جبرانش می کردم. اگرچه هم من و هم شاکی پرونده از فرد کلاهبردار شکایت کردیم اما در این میان هر دو متضرر شده بودیم.

روایت سوم: گوگل هم فریب خورده است

با توجه به گشوده شدن تعداد زیادی از پرونده های فیشینک حساب های بانکی در 3روز اخیر در مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی تحقیقات گسترده ای در بستر فضایی سایبری با هدایت مستقیم سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان شکل گرفت که خوشبختانه ظابطان قضایی موفق به ردزنی و شناسایی متهمانی شدند که همگی اعضای یک باند کلاهبرداری و پول شویی هستند.

 

به گفته سرهنگ جهانشیری، در 3روز گذشته تنها 15 پرونده در مرکز این پلیس تخصصی استان تشکیل شده که بنا بر تحقیقات صورت گرفته متهمان در مجموع 100 میلیون تومان کلاهبرداری و پول شویی از طریق فیشینگ اطلاعات حساب قربانیان انجام داده اند.

فریب گوگل و بالا آمدن لینک های بانکی جعلی ترفند و شگرد جدیدی است که طبق گفته رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی، مجرمان به تازگی طعمه های خود را از طریق آن تلکه می کنند. شگرد این افراد به گونه ای است که متهمان با استفاده از ترفندهایی حرفه ای سایت جعلی بانکی خود را در سرویس جست وجوی گوگل بالا می آورند. در مقابل کاربران فضای مجازی که به دنبال سایت بانکی خود می گردند با یک جست وجوی ساده و بدون توجه به نشانی درگاه بانکی اصلی وارد بازی «فیشرها» (مجرمانی که اطلاعات بانکی شهروندان را سرقت و با آن اقدام به پول شویی و خریدهای غیرقانونی می کنند) می شوند. در این گونه پرونده ها افرادی هم هستند که هیچ نقشی در این جرائم ندارند اما از منظر قانون متهم شناخته می شوند. شهروندانی که کالاهای خود را در سایت های واسطه گر به فروش می گذارند و بدون تحقیق و احراز هویت فرد خریدار در قبال عملیات بانکی کارت به کارت، لوازم خود را در اختیار او می گذارند. سرهنگ جهانشیری با تأکید بر این موضوع که کاربران فضای مجازی باید شناخت کاملی از آن داشته باشند، بیان کرد که شهروندان برای اطلاع از سایت های مجاز بانکی می توانند به سایت پلیس فتا مراجعه کنند. همچنین مردم قبل از انجام عملیات بانکی از طریق شبکه سایبری حتما به بانک مورد نظر مراجعه و لینک بانکی را دریافت کنند.

مقالات بیشتر:بهترین متخصص زنان و زایمان تهران



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: باند کلاهبرداری در بخش مسکن که با اجاره کارت ملی افراد معتاد، ملک و زمین خرید و فروش می‌کردند، توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

«سرهنگ بهزاد عبدیان» روز شنبه در تشریح این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: در پی شکایت فروشندگان ملک که در معامله، سند جعلی و چک رمز دار تقلبی دریافت کرده بودند، پی گیری این پرونده در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: فروشندگانی که ملک خود را برای فروش در سایت دیوار گذاشته بودند با بی خبری در دام  معامله‌ای جعلی توسط کلاهبرداران افتادند و آنها در بانک حین نقد کردن چک، پی به جعلی بودن چکهای رمز دار دریافتی بردند و از خریداران کلاهبردار به نیروی انتظامی شکایت کردند.

مقالات مشابه:انواع کلاهبرداری در قانون

وی با بیان اینکه موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت، ادامه داد:  کلاهبرداران ملکی معامله در روزهای پنجشنبه بین ساعات ۱۱ تا ۱۲ انجام می دادند و در این پرونده چهار متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به نحوه کلاهبرداری، توضیح داد: متهمان چک رمز دار جعلی را از شخصی در تهران به مبلغ ۸۰ میلیون ریال خریداری کردند و پس از توافق با صاحب آگهی که ملک خود را در فضای مجازی قرار داده بود، آخر هفته در ساعات پایانی کار بانک، برای تنظیم سند قرار می گذاشتند.

عبدیان ادامه داد: این افراد با اجاره کارت ملی از افراد معتاد، سند ملک را به نام آنها زده و سپس ملک را با چک رمز دار تقلبی به فرد دیگری می فروختند و برای اینکه نشانی از آنها باقی نماند، درآمد حاصل از معامله ملک را به دلار تبدیل می‌کردند.

وی ادامه داد: باند کلاهبرداران پس از شناسایی، منهدم شد و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده با محوریت شناسایی و دستگیری عاملان توزیع کننده مواد مخدر، ۵۰۰ گرم تریاک از یک نفر توزیع کننده مواد مخدر در بومهن توسط ماموران کلانتری ۱۲ بومهن کشف و ضبط شد.

عبدیان گفت: یکی از ماموریت های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و متهم پرونده پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری عاملان تیراندازی پردیس در کمتر از ۲ ساعت

این مقام انتظامی  از دستگیری عاملان تیراندازی طی یک عملیات هدفمند پلیسی خبر داد و اظهار داشت: شب گذشته در پی وقوع یک مورد تیراندازی در یکی از خیابان های شهر بومهن، بی درنگ تیمی ویژه از ماموران به محل اعزام شدند.

 

عبدیان ادامه داد: پس از حضور ماموران مشخص شد که سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید که مسلح به سلاح کلت کمری بودند، اقدام تیراندازی کرده و از محل متواری شدند.

وی افزود: با پیگیری های بعمل آمده، در مرحله اول هویت متهمان شناسایی، و در کمتر از ۲ ساعت محل اختفای آنان نیز مشخص شد و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، ۶ نفر از متهمان در عملیاتی ضربتی در مخفیگاه دستگیر و تعداد ۱۰ قبضه قمه نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با بیان اینکه متهمان دستگیر شده دارای سابقه شرارت هستند، توضیح داد: متهمان در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود از این اقدام هنجارشکنانه را برهم زدن نظم و آرامش و اختلافات قبلی با شاکی عنوان کردند.

عبدیان با اعلام اینکه متهمان این پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: پلیس قاطعانه و با اقتدار با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد می کند و هرگز اجازه نخواهد داد که افراد قانون گریز امنیت عمومی و آرامش جامعه را به مخاطره بیندازند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.



:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

یک وکیل دادگستری می‌گوید، براساس شرع اسلام تنها عقد ازدواجی که در آن عبارت «اَنکَحتُ و زَوَّجتُ» به کار گرفته شده، صحیح است.

آیا ازدواج آریایی وجاهت قانونی دارد؟

یک وکیل دادگستری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره وجاهت قانونی عقد آریایی گفت: به‌تازگی در دفترخانه‌های ثبت ازدواج عقدی مد شده که گفته می‌شود از رسوم ایران باستان گرفته شده است. براساس این آیین، زوجین علاوه بر ثبت عقد ازدواج سنتی، عقد آریایی را هم انجام می‌دهند، به این ترتیب که زوجین با گرفتن دست‌های یکدیگر و بیان کردن عبارت‌هایی، عقد آریایی را هم به ثبت می‌رسانند.

مقالات بیشتر:آنچه در مورد فروش مال توقیفی باید بدانیم

تحقیقات نشان داده است که عقد آریایی پدیده‌ای نوظهور است و ریشه در آیین باستان ایرانی ندارد و عقد شرعی که در حال حاضر انجام می‌شود و زوجه بعد از قرائت سه بار خطبه، پاسخ می‌دهد از رسوم زرتشتی اقتباس شده چراکه در قانون، فقه و نه در دین اسلام چنین پروسه‌ای وجود ندارد.

این وکیل دادگستری افزود: نکته قابل توجه در مورد عقد ازدواج در دین اسلام این است که زوجه خطبه را می‌خواند و زوج پاسخ می‌دهد اما ایرانی‌ها این آداب اسلام را بومی کرده‌اند. بنابراین عقد آریایی که به نظر می‌رسد اقتباس‌شده از عقد مسیحیان است، یکی از موارد از بین بردن سنت‌های ایرانی محسوب می‌شود.

همچنین طبق ماده ۱۱۶۲ قانون مدنی عقد ازدواج براساس الفاظی که دلالت صریح بر ازدواج داشته باشد، شکل می‌گیرد. لذا طبق قانون مذکور زوج و زوجه باید به‌صراحت اعلام کنند که قصد ازدواج دارند و ایجاب و قبولی مطرح شود؛ اما قانون مدنی به این نکته اشاره نکرده که این ایجاب و قبول باید به چه زبانی مطرح شود.

کشاورزی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: همچنین از نظر بسیاری از کارشناسان علم حقوق، عقد ازدواج عقدی ساده است که تشریفات خاصی ندارد. عقود تشریفاتی عقودی هستند که اگر تشریفات مدنظر قانون در مورد آنها اجرا نشود، عقد صحیح نیست. به عنوان مثال، عقد انتقال و خرید اموال غیرمنقول در زمره عقود تشریفاتی قرار دارد. بنابراین طبق قانون جمهوری اسلامی ایران زوجین با هر زبانی قصد خود را برای ازدواج اعلام کنند، عقد صحیح است. اما در این مورد باید به شرع اسلام هم مراجعه کرد چراکه ازدواج امری شرعی است.

وی در پایان یادآور شد: درواقع بسیاری از فقها تأکید می‌کنند که در عقد ازدواج باید لفظ عربی «اَنکَحتُ و زَوَّجتُ» حتماً ذکر شود چراکه درغیراین صورت عقد باطل است. درمجموع با توجه به آنچه گفته شد، بهتر است که خطبه عقد با زبان عربی خوانده شود.

نکته:

عقد آریایی در واقع باعث حلال شدن زن و شوهر نمی شود و کار کاملا تشریفاتی است و تا قبل از انجام صیغه عقد رسمی زن و شوهر به یکدیگر محرم نبوده و صرفا جنبه تشریفاتی دارد و البته که جنبه قانونی نیز در جامعه ندارد.

منبع:میگنا نیوز



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد