نوشته شده توسط : modafehagh

 

به گزارش صاحب نیوز؛ مهدی طارمی با اشاره به محکومیت دو نفر به اتهام تظاهر و دخالت در امر وکالت بدون داشتن پروانه وکالت در نایین، اظهارکرد: این اقدام در راستای اجرای سیاست های دستگاه قضایی در امر برخورد قاطع با اشخاص که به نحوی از انحاء در جامعه مبادرت به سوءاستفاده مالی و اخاذی از افراد می کنند، صورت گرفت.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان نايين ادامه داد: در این دو فقره پرونده پس از بررسی اخبار و گزارشات واصله و تشکیل پرونده قضایی و تعقیب متهمان و انجام تحقیقات و رسیدگی قضایی از سوی دادسرا و پس از آن محاکم، دو فرد به اتهام تظاهر به و دخالت در امر وکالت و از این طریق اخذ وجوه از مراجعان با وصف نداشتن پروانه وکالت و مجوز معتبر، به موجب حکم قطعی صادره از محاکم تجدیدنظر به ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

مقالات بیشتر:وکیل ملکی در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گزارش کرده ویلیام بار، دادستان کل کابینه ترامپ که دو هفته پیش در پی اختلاف نظر بر سر نتایج انتخابات با ترامپ، از مقام خود استعفاء داد و همچنین رئیس کمیته حقوقی کاخ‌سفید به رئیس جمهوری توصیه کرده‌اند که به عفو خود و اعضای خانواده‌اش فکر نکند.

به گزارش ایسنا، در دو هفته گذشته گزارش‌های متعددی منتشر شده که از توجه کردن دونالد ترامپ به گزینه عفو اعضای خانواده خود - جارد کوشنر، ایوانکا ترامپ و دونالد ترامپ جونیور- و همچنین عفو احتمالی خودش حکایت داشته است.

اکنون شبکه سی‌ان‌ان می‌گوید ویلیام بار، دادستان کل مستعفی و پت سیفلونه، وکیل کاخ‌سفید به ترامپ توصیه کرده‌اند که به عفو خود فکر نکند. سی‌ان‌ان می‌گوید ویلیام بار حتی به نوشته کارشناسی مربوط به سال ۱۹۷۴ استناد کرده که طی آن وزارت دادگستری عفو کردن رئیس جمهوری از سوی خودش را فاقد وجاهت قانونی دانسته است.

به گزارش بی.بی.سی این موضوع که تاکنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است، باعث بحث‌های حقوقی فراوانی شده است و در حالی که برخی فرمان عفو را از اختیارات رئیس جمهوری می‌دانند، برخی استفاده از آن برای عفو خود رئیس جمهوری را غیرقانونی دانسته‌اند. ضمن این که عفو ریاست‌جمهوری تنها شامل محکومیت‌های فدرال می‌شود.

با این حال، با افزایش فشارها برای کناره‌گیری یا استعفای ترامپ در پی یورش هواداران او به ساختمان کنگره، اکنون بسیاری از رسانه‌های آمریکایی از احتمال تمایل ترامپ برای استفاده از اختیار قانونی عفو گمانه زنی کرده‌اند.

مفالات بیشتر:وکیل خانواده در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

ایرنا نوشت:وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد کرده که مایک پنس معاون رئیس جمهوری به اتهام خیانت به علت خودداری از پذیرش دادنامه ای که به وی اختیار تغییر نتیجه انتخابات اخیر را می داد، دستگیر و تیرباران شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل؛ لین وود وکیل ترامپ از پنس درخواست کرده بود نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) را که به پیروزی جو بایدن در برابر ترامپ منجر شد،  در نشست چهارشنبه آینده (۱۷ دی ماه) کنگره برای تائید آرای مجمع رای دهندگان (الکترال کالج)  تغییر دهد. کالج انتخاباتی ماه گذشته (دسامبر) بر پیروزی ۳۰۶ به ۲۳۲ بایدن در برابر ترامپ صحه گذاشت.  

پنس به عنوان رئیس سنا و ناظر بر نشست روز چهارشنبه، برنده نهایی رقابت ۲۰۲۰ را برای کاخ سفید اعلان خواهد کرد. وود و دیگران از پنس درخواست کرده اند به رغم نداشتن اختیار برای تغییر نتیجه نشست کنگره که تائید کننده نهایی پیروزی بایدن رئیس جمهوری منتخب خواهد بود، در این روند مداخله و آن را تغییر دهد.

ترامپ و متحدانش تاکنون حدود ۵۰ شکایت و دادنامه در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده اند که تقریبا همه آنها رد شده است.  این وکیل معتقد به تئوری توطئه که در صدر ادعاهای ترامپ در مورد وقوع تقلب در انتخابات قرار دارد، با این درخواست تازه موجب جنجال در فضای سیاسی و رسانه ای آمریکا شده است و ظاهرا قصد دارد به کارزار علیه نتیجه انتخابات ادامه دهد. او روز جمعه در توئیتر نوشت: در صورت بازداشت پنس برای محاکمه به اتهام خیانت و محکوم شدن به تیرباران، مایک پمپئو وزیر امور خارجه به تلاش برای حفظ نتیجه انتخابات ادامه خواهد داد.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه، دادگاه محلی تگزاس را به رد کردن شکایت لوئی گومرت نماینده جمهوری خواه این ایالت وادار کرد که در آن از پنس به عنوان متهم خواسته شده بود به رغم داشتن نقش تشریفاتی در نشست چهارشنبه آینده، با اجرای قانون ۱۸۸۷ و به کار گیری اختیار ویژه تعیین کند که کدام آراء برای هر ایالت شمارش شود. اعضای مجلس نمایندگان و سنا، مجاز به رد آرای ایالت ها هستند.

اما پنس این پیشنهاد را که به وی حق می داد در هنگام ریاست بر نشست 6 ژانویه کنگره برای نهایی کردن نتیجه انتخابات،  آرای ایالت هایی را که بایدن در آنها برنده شده بود برای ترامپ در نظر بگیرد، رد کرده است.

وود اخیرا خواستار بازداشت برایان کمپ فرماندار جمهوری خواه ایالت جورجیا شده و از مردم این ایالت درخواست کرده بود که انتخابات میان دوره ای آتی سنا را تحریم کنند که تعیین کننده حزب مسلط بر سنا خواهد بود. وی گفته بود کمپ تنها به ظاهر جمهوری خواه است و در تقلب گسترده انتخاباتی ادعایی ترامپ، همدست دمکرات ها بوده است.

در حالی که شماری زیادی از مقام های مستقل و غیر وابسته به ۲ حزب عمده و جمهوری خواهان تائید کرده اند که تقلبی در رقابت سوم نوامبر رخ نداده که منجر به تغییر نتایج انتخابات شود، ترامپ به عنوان نخستین رئیس جمهوری بازنده در انتخابات مجدد در تقریبا ۳۰ سال گذشته، مدعی تقلب گسترده در رای گیری شده است.

یکی از این افراد ویلیام بار دادستان کل و وزیر دادگستری پیشین دولت ترامپ بوده هفته پیش کناره گیری کرد و گفته دلیلی برای انتصاب مشاور ویژه برای بررسی ادعاهای رئیس جمهوری در باره این انتخابات نمیبیند.

بر اساس نظام پیچیده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پس از یکسال کارزار انتخاباتی میان حزبی و مشخص شدن نامزد نهایی 2 حزب دموکرات و جمهوریخواه، آرای مردم در روز برگزاری انتخابات در سوم ماه نوامبر به صندوق ها ریخته می شود. پس از پایان یافتن رای گیری در تمامی ایالت ها، تا 2 هفته پس از پایان انتخابات، نتایج آرا  باید به تصویب و تایید نهایی برسد.

آنگاه نوبت به رای گیری  «مجمع گزینشگران» موسوم به «کالج انتخاباتی» می رسد که در ۱۴دسامبر (۲۴ آذر ماه) گذشته برگزار شد و بایدن را به عنوان رئیس جمهوری منتخب مردم آمریکا برگزیدند.

پس از آن، نتایج رای گیری کالج الکترال به واشنگتن فرستاده می‌شود تا به طور رسمی در جلسه مشترک ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) کنگره به ریاست پنس معاون رئیس جمهوری وقت، شمارش شود. دوره ریاست جمهوری جو بایدن از روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) با برگزاری مراسم سوگند آغاز خواهد شد.

تارنمای اندیشکده آمریکایی «پولیتیکو» در این باره نوشته است: پنس درخواست شماری از جمهوریخواهان افراطی را مبنی بر اعلام پیروزی ترامپ به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا به جای بایدن در آخرین جلسه نمادین و تشریفاتی ششم ماه ژانویه (۱۷ دی ماه) شمارش آرای هیات گزینشگران، رد کرده است.  

تعدادی از جمهوریخواهان تندرو سه شنبه گذشته دادخواستی به دادگاه فدرال ایالت تگزاس ارائه کردند تا با تنفیذ اختیارات قانونی به پنس معاون ترامپ، او  بتواند در آخرین تلاش باقی مانده برای تغییر نتیجه آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ را در نشست 6 ژانویه، برنده انتخابات اعلام کند.

تارنمای خبری «هیل» (TheHill) نوشت: گروهی از جمهوریخواهان هوادار ترامپ، دادخواستی برای پنس به دادگاه ارائه کرده اند تا به نحوی وی در آخرین جلسه نمادین و تشریفاتی ششم ماه ژانویه ،در شمارش آرای هیات گزینشگران در کنگره، رای برنده را به جای بایدن برای ترامپ بخواند.

شبکه خبری سی ان ان گفت: رئیس جمهوری آمریکا از اینکه پنس کار چندانی برای تغییر آرای انتخابات آمریکا به نفع وی انجام نداده، قویا  گله مند است.

مقالات بیشتر:وکیل خوب در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : modafehagh

پس از دستگیری میر بلوچ‌زهی مشخص شد که او در انجام عملیات‌های تروریستی و مسلحانه نقش به سزایی‌ داشته و در جنایت سال ۹۴ کوه بیرک، جزو کسانی بود که به سمت دو نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیراندازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل از رجانیوز،ظهر بیستم فروردین ماه سال 94، دو نفر از پرسنل نیروی زمینی سپاه استان کرمان هنگام پایین آمدن از کوه بیرک در شهرستان مهرستان(زابلی) توسط اشرار مسلح به شهادت رسیدند

 شهید مرتضی محمد باقری و شهید محمد محمدی سلیمانی که ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﻣﺨﺎﺑﺮﺍﺗﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺑﯿﺮگ ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ رفته بودند، هنگام بازگشت، توسط گروه تروریستی جیش‌العدل مورد هدف تیراندازی قرار ﮔﺮﻓﺘه و ﺑﻪ شهادت رسیدند.

پس از این جنایت تروریستی، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی عوامل شهادت دو نیروی پاسدار انقلاب اسلامی آغاز شد و در نهایت مورخ ۸ آذرماه سال ۹۴ اقدامات و تحقیقات انجام شده، منجر به دستگیری عبدالحمید میر بلوچزهی معروف به اویس از عناصر اصلی گروهک تروریستی جیش الظلم(جیش‌العدل) شد.

پس از دستگیری میر بلوچ‌زهی مشخص شد که او در انجام عملیات‌های تروریستی و مسلحانه نقش به سزایی‌ داشته و در جنایت سال ۹۴ کوه بیرک، جزو کسانی بود که به سمت دو نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیراندازی کرده است.

بامداد امروز ششم دی ماه 99، با گذشت بیش از پنج سال از حادثه، بالاخره پس از طی تشریفات قانونی، عبدالحمید میر بلوچزهی به دار مجازات آویخته شد.

انتشار خبر اعدام این تروریست، باعث شد تا شبکه‌های فارسی زبان خارج نشین طبق رویه همیشگی خود(بر عهده گرفتن وکالت تروریست‌هایی که دستشان به خون مردم ایران آلوده است) با به کار بردن عناوینی چون زندانی سیاسی برای میر بلوچزهی، بر اقدامات تروریستی او سرپوش گذاشته و به تطهیر او بپردازند.

بی‌بی‌سی فارسی در خبری با عنوان «عبدالحمید میربلوچ‌‌زهی، از زندانیان بلوچ در زندان زاهدان اعدام شد»، بدون اینکه از دلایل دستگیری بلوچزهی و جنایتی که مرتکب شده است چیزی بگوید، صرفاً نوشت: آقای میربلوچ‌زهی، زندانی سیاسی که در زندان زاهدان نگهداری می‌شد، امروز در محوطه زندان اعدام شده است.

مقالات بیشتر:وکیل در ارومیه



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 دی 1399 | نظرات ()